Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Asjo
Har beställt en XC60 av 2017 årsmodell. Tänkte höra med er vad servicekostnaden ligger på ?
Någon som har info angående vad första,andra och tredje servicen går loss på.
Jag tänkte försöka räkna på hurvida det här serviceavtalet på 340:- är lönande eller ej.

340X12 månader = 4080:-
Jag inbillar mig att första servicen är endast olja och filter.
Användarvisningsbild
av joel80
Lät som ett rätt dyrt serviceavtal.. Jag har en V60 2016 (hybrid) och har serviceavtal på 189kr/månad. Upp till 3000mil/år..

Kanske service på en XC60 är dyrare.. Men känns ju inte som att det borde vara så stor skillnad. Plus att om något borde hybriden vara dyrare med två drivlinor som ska kollas/servas...
av Asjo
Ja jag tyckte också att det var lite kostsamt. Jag inbillar mig att de första servicarna inte är mer än olja och filter typ. Kan det verkligen kosta 4000 :- så som serviceavtalet går på under ett år. det är lite svårt att hitta på nätet prisuppgift på service. Är servicen billigare så lär jag ju inte teckna något avtal. var ju min tanke....
av grålle1
321kr/månad för 1500mil/år kostade det hos min handlare, MEN det var gratis om man lånade 50kkr.
av Asjo
ja det sa min handlare också. Men problemet med det är att det är inte alls gratis. Deras ränta är betydligt högre så man betalar för det ändå. I mitt fall så är Volvo 500 :- dyrare i månaden mot för banken. Men handlaren säger att ordinarie pris för serviceavtalet ligger på 340 :-/mån. Min tanke var att undrar just hur mkt en första service kostar om man går in och bara bokar en. De första brukar ju omfatta olja och filter. Sen en massa kontrollpunkter bara. De är ju väldigt snabba med att erbjuda finansiering och sen säga att nåt är gratis. Det är det då inte i mitt fall. Så någon finans via Volvo blir det ju inte. Har alla här serviceavtal ? ingen som köpt utan och sen bokat en första service och vet vad den går på ?
Användarvisningsbild
av leiwi
Kostnaden för service avtal verkar vara lite upp och ner beroende på säljare /ÅF ?och kanske hur man förhadlar med dom ,betalar 206 :- /mån för 1500/mil och år v60 (inga volvo lån eller så)
av Asjo
ja strax under 2500:- om året som du betalar är ju rimliga pengar .
Min handlare försöker få mig att finansiera bilen via volvo vilket kostar 500 mer i månaden mot för banken. Samtidigt säger han att serviceavtalet ingår vilket annars kostar 340/månaden.
Det lär inte hända. Tydligen otroligt varierande de här. Dom kan nog skicka med de där avtalet helt gratis bara de vill.
av grålle1
Visst, håller med om att Volvos 3,95% är högre än bankens.. (Beroende på hur man kan låna)
Men om man "bara" lånar 50kkr av Volvo så var det ändå ganska förmånligt menar jag (typ 160kr/månad).

Min förra Volvo, en V60, hade jag inte serviceavtal och när jag sålde den efter 2,5 år kunde jag konstatera att min service var billigare än ett serviceavtal!
av Asjo
3200 :- tack .... =) då har jag lite att jämföra med =)

Ja volvos 3.95 % ränta mot för bankens med 500 kronor med i månaden gör 6000 mer om året. Har man bilen på 8 år så betalar man 48.000 :- mera . Det går att lägga på service i stället. Jag har gett handlare den kalkylen. får se hur han reagerar nudå... :D

Enkla sanningen är ja. Du tar bort askkoppen[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]