Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Ska det finnas en komplett "tjock" instruktionsbok till 60-serien MY17? Eller finns den digital via skärmen?
Idag när jag behövde den insåg jag att det endast fanns en servicebok och en betydligt tunnare bok, med lite sammanfattning av olika teknikaliteter.

Har ni en "riktig" bok till er MY17?
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Nej, du får endast den tunna i pappersform.
Men om du loggar in på "Min Volvo" där du säkert redan kopplat din bil för att hålla koll
på leveransstatus :D så finns det en länk där "Manualer" och där har du hela manualen i PDF-form.
Tror även du kan få fram den digitalt i bilen i menyerna, längst ner. Vet dock inte om det är den "tjocka"
eller om det är en lättare variant det med.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Wolfyswe skrev:Nej, du får endast den tunna i pappersform.
Men om du loggar in på "Min Volvo" där du säkert redan kopplat din bil för att hålla koll
på leveransstatus :D så finns det en länk där "Manualer" och där har du hela manualen i PDF-form.
Tror även du kan få fram den digitalt i bilen i menyerna, längst ner. Vet dock inte om det är den "tjocka"
eller om det är en lättare variant det med.
Okej, då vet jag. Tack! :)
Har försökt koppla bilen till "Min Volvo" men får det inte att funka. Det står att de ska skicka ett mail, gissar att det är någon form av aktivering, men detta mail kommer aldrig. Tänkte om det klassades som skräppost, men icke...
Vi har skickat ett e-postmeddelande till den användare som är kopplad till bilen. Meddelandet beskriver hur man kopplar om bilen till dig. Observera att det kan vara en av dina e-postadresser. Kontrollera dina inkorgar.
Får nog ringa Volvo och kolla upp det.
av andersuw
Det är säkert bara en tunn pappersmanual som följer med. Men du hittar alla manualer här:

http://support.volvocars.com/se/cars

Bara att välja modell och årsmodell och sedan gå till manualerna. Kan också tipsa om Volvos manualapp till smartphones. Finns både till iPhone och Android. Sedan finns också fullständig manual att tillgå i bilen via infotainmentsystemet.
Användarvisningsbild
av fjohan82
andersuw skrev:Det är säkert bara en tunn pappersmanual som följer med. Men du hittar alla manualer här:

http://support.volvocars.com/se/cars

Bara att välja modell och årsmodell och sedan gå till manualerna. Kan också tipsa om Volvos manualapp till smartphones. Finns både till iPhone och Android. Sedan finns också fullständig manual att tillgå i bilen via infotainmentsystemet.
Tack, jo den som fanns med var inte på många sidor...
Ska nog ladda ner den till telefonen så finns den där nästa gång... 8)
Användarvisningsbild
av fjohan82
Nu har jag både appen och filen i telefon, tack båda :-)-)

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]