Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AdrianH
Jag funderar smått med att sälja bilen, Vart ska man sälja sin nya XC60 Classic, för att få ut så mycket som möjligt i pengaväg?

Visst det smartaste är väl kanske att behålla den en stund till, men är rädd att så snabbt den nya xc60n kommer ut så kommer denna att sjönka kraftigt?

Har småpratat med en del handlare och får väl lite över 330000 kr för bilen, vilket jag tycker är lågt,

Ska man kanske sälja den på blocket privat?, vågar jag ens göra det?

Tips uppskattas? Vad ska man göra?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Motor och utrustning?

Ett alternativ till blocket kan vara att lämna bilen till försäljning hos KVD.

330k är väl rätt bra, finns ju splitt nya till salu för 339-350k D4 AWD.
av KrilleW
Med tanke på de kampanjer som finns på XC60 just nu så begränsas ju marknaden för lätt begagnade. Jag har dock svårt att se att den nya XC60 kommer påverka värdet speciellt mycket mer är marginellt.

Att sälja privat är absolut det bästa sättet. Jag hade en VW Golf Alltrack -16 som jag sålde i samband med att jag köpte min XC60. Jag fick utan några problem 40000kr mer för den genom att sälja privat. Jag skulle tippa på att du åtm kan få 30-40000kr mer för din bil än det budet du fått från handlare. Tyvärr får du ju inte igen mer pengar för all den utrustning du packat på. Det är paketen som ger mest valuta.

Hur du än gör så kommer du göra en rätt ordentligt stor ekonomisk förlust på bilen. Men med tanke på att du är uppenbart missnöjd med den så är det ju lika bra att sälja av den så snart som möjligt.
Användarvisningsbild
av leiwi
AdrianH skrev:Jag funderar smått med att sälja bilen, Vart ska man sälja sin nya XC60 Classic, för att få ut så mycket som möjligt i pengaväg?

Visst det smartaste är väl kanske att behålla den en stund till, men är rädd att så snabbt den nya xc60n kommer ut så kommer denna att sjönka kraftigt?

Har småpratat med en del handlare och får väl lite över 330000 kr för bilen, vilket jag tycker är lågt,

Ska man kanske sälja den på blocket privat?, vågar jag ens göra det?

Tips uppskattas? Vad ska man göra?

hur långt har den gått? , motor? , utrustning?
av MrSthlm
Om du är missnöjd (och det är befogat) hade jag gått hårt åt den firman som sålde bilen till dig.

Har liknande ärende med VW 2010 nån gång, gav mig inte var ett riktigt pain in the ass och det lönade sig ekonomiskt för mig, visserligen var det rätt påfrestande men i slutändan värt det.

Det är mycket pengar det handlar om, jag vägrar personligen acceptera att torska femsiffriga belopp bara för att vara bekväm och inte ta striden gentemot den som sålde mig produkten jag inte är nöjd med.
Användarvisningsbild
av Derank
Vill du bli av med den på ett enkellt sätt skulle jag tagit 330k direkt, blir svårt att få ut me rpå blocket med tanke på alla kampanjer just nu. Folk lägge rlätt på 30-40k och köper nytt
av AdrianH
En D4 summum gått ca 800mil, alla paket och fullt utrustad, det som saknas är four-C, dragkrok och premium sound.
Sommar Titania 20 och SEGIN vinterdäck.
Användarvisningsbild
av Derank
Är det någar "fel" som en eventuell blocketköpare kommer att hitta blir det ju ännu svårare att bli av med den
, är det rattvärmen som är det enda "felet" ?
av AdrianH
Finns inga fel och enligt Volvo så är rattvärmen korrekt för denna modell, men jag tycker inte det. Men som sagt det är väl inviduellt. Och som någon sa i andra tråden, Volvo har en fix på G men det kan ju lika gärna vara bilia som vill bli av med mig.

Och frågar du mig så är jag så trött på allt detta, just en av anledningarna till att jag vill bli av med bilen.

En underbar bil men jag har tyvärr inte fått något "tycke" för bilen
Användarvisningsbild
av Derank
Ok, som vanligt då med Volvo, "produktegenskap" och "korrekt för denna modell"och "det är inget egentligt fel" har man ju hört några gånger genom åren

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]