Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har precis hämtat ut en -16 med sensus navigation. Satt igår och körde röstträningsprogrammet, men idag när jag var ute och körde en runda funkade inte alls. Den kände inte igen byn, men jag lyckades med "Ange adress".

Hur pass bra funkar detta egentligen? Kan man göra något för att förbättra funktionen?
Favazza skrev:Jag har precis hämtat ut en -16 med sensus navigation. Satt igår och körde röstträningsprogrammet, men idag när jag var ute och körde en runda funkade inte alls. Den kände inte igen byn, men jag lyckades med "Ange adress".

Hur pass bra funkar detta egentligen? Kan man göra något för att förbättra funktionen?

Jag har haft det i mina två senaste V60 , aldrig brytt mej om det där med röstträning , men röststyrningen fungerar klockrent varje gång :D :D
Det är skånskan. Mitt bergslagsmål funkar klockrent. Provade röststyrningen en gång på förra V60n. Känns sådär att sitta och gapa åt bilen. Använder inte röststyrning på mobilen heller trots att det funnits i typ 15år.
Funkar hyfsat... (också Skåning) :lol: Men använder det inte... skicka resmål med VOC däremot tycker jag är klockrent!
grålle1 skrev:Funkar hyfsat... (också Skåning) :lol: Men använder det inte... skicka resmål med VOC däremot tycker jag är klockrent!
Får väl bli det istället, men hade ändå varit bra om man i farten kunde lägga in rutt. Men oftast vet man väl var man ska i förhand så då är appen kanon.
Perra83 skrev:Det är skånskan. Mitt bergslagsmål funkar klockrent. Provade röststyrningen en gång på förra V60n. Känns sådär att sitta och gapa åt bilen. Använder inte röststyrning på mobilen heller trots att det funnits i typ 15år.

Gapa inte tala lugnt med vanlig samtalston , behöver inte höja röstläget , då funkar det bra :D :D
leiwi skrev:
Perra83 skrev:Det är skånskan. Mitt bergslagsmål funkar klockrent. Provade röststyrningen en gång på förra V60n. Känns sådär att sitta och gapa åt bilen. Använder inte röststyrning på mobilen heller trots att det funnits i typ 15år.

Gapa inte tala lugnt med vanlig samtalston , behöver inte höja röstläget , då funkar det bra :D :D
Haha! :lol: Det fungerar säkert utmärkt att prata med bilen det är bara jag som inte gör det bara. Är jag i typ Örebro och snurrar där jag hittar hyggligt då använder jag ofta mobilen som GPS. Så enkelt att söka rätt på firman och bara välja navigera dit eller nått.
Har använt VOC några gånger.

Ja plomben är ett mysterium, vi ska gräv[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]