Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av emilundh
Nu är det såhär att jag ska beställa ny bil nu i veckan, tråden finns säkert redan uppe, men hänvisa mig gärna dit då.

Jag har svårt att bestämma mig om jag ska ha V60 Cross country eller vanlig V60... D4 AWD är det som gäller för mig.
Jag är väldigt mycket inne på CC då den kommer utnyttjas en stor del av sommaren till att köra i båt och vattenskoter från ramp, och även fisketurer ute i skogen (Vilket min V40 D4 inte gillar så värst mycket).
Men skulle det egentligen räcka med en vanlig V60?

Vilken skulle ni valt i min sits?
Användarvisningsbild
av Perra83
Ska du ha D4 AWD så är det lika bra att ta en CC. Vill du ha en R-Design är det V60 som gäller.
Båtramper kan va luriga och är det långgrunt är även där en CC bra. På skogsvägar likaså.
av Tjocken
Om det inte finns några andra saker du funderar på, så som Perra är inne på att du ska ah R-design så skulle jag lätt valt en V60cc.

Jag hade själv en V60 Ocean race förut, och bytte till V60cc. Jag kan väl inte säga att jag direkt kör offroad med mina bilar. Men jag tycker det är rätt skönt att slippa behöva bry sig om trottoarkanter, snövallar, ut i skogen etc etc. Med den vanliga v60 så fick man ta det väldigt mycket lugnare och inte alls lika lätt att köra med i skogen. Nu med V60cc så är det mer eller mindre bara att gasa över rötter och ojämna vägar, snövallar och sånt sväljs väldigt enkelt. Så kör du på V60cc! Det kommer bli en grym bil för dig med D4 AWD.
Användarvisningsbild
av Mattiasvolvo
Jag har själv en V60 och gillar att vara ute i skog och mark. Det enda som jag har att anmärka på bilen är kanske frigången, men samtidigt är xc för stor för mig, då jag har en hel del landsvägskörning också. Cc fanns inte 2012, men det hade jag valt idag.
av intruder1400
CC helt klart :D
Funderar på o byta XC mot en CC för comforten kändes hel rätt i CC medans V kändes liten
Användarvisningsbild
av CabBO
7 dagar i veckan skulle jag valt V60 CC. Enda skälet till en V60 skulle vara om jag ville ha en med lågt sportchassi och allt vad det innebär.
av MB77
intruder1400 skrev:CC helt klart :D
Funderar på o byta XC mot en CC för comforten kändes hel rätt i CC medans V kändes liten
Fast det är väl ingen skillnad mellan v & CC i storlek.
av intruder1400
MB77 skrev:
intruder1400 skrev:CC helt klart :D
Fast det är väl ingen skillnad mellan v & CC i storlek.
Nä jag skrev kändes ! Blir väl så pga den är högre

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]