Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DejanXC60
Funderar på att köpa polestar till min 6 månader gamla XC60 D4 AWD aut. Vill gärna att ni som har gjort detta hör av er med era erfarenheter osv.
Var det värt? Vad får man? Känslan? Förbrukningen innan o efter polestar. Vill gärna veta allt. Priset?
Användarvisningsbild
av Derank
Har kört en bekants 2016 nyligt, en D4 AWD auto, och visst den går bättre än orginal och käns inte lika strypt som en orginal D4a gör. men är långt ifrån min egen 2016 D4 awd auto som är chippat med annat än polestar.

Förbrukningen är oförändrad så länge du kör normallt, gasar du drar det såklart mer men det gör det oavsett.

Om det är värt kostnaden är det bara du själv som kan avgörra, jag skulle personligen aldrig lägga 9000k på Polestar.
av KrilleW
Skillnad är det defenetivt, det skiljer ju 30hk. 0-100 kapas med ca 2 sekunder. Som Derank säger så finns det alternativ som är både billigare och ger mer effekt, men för mig är det Polestar som gäller av garantiskäl och att min ÅF inte kommer gilla något annat då jag privatleasar. Ibland dyker det upp kampanjer på Polestar så man kan få det för runt 6000kr. När det är dags att sätta på sommarhjulen dyker säkert en sån kampanj upp!
Användarvisningsbild
av keroan
Det har ju skrivits mycket om det är värt pengarna eller inte.

Du får en helt annan bil efter trimningen. Bättre effekt, bättre vrid, en annan mappning av gaspedal och växellåda. Bilen blir roligare att köra.

Om det är värt pengarna eller inte beror väl på vilken typ av människa man är. Gillar man bilar, bilkörning och körgjädje så är det värt pengarna.
Ser man bara bilen som nåt nödvändigt ont som man måste ha för att skjutsa arslet från A till B så är det inte värt stålarna.
av svedan
Kommer normalt extrapris under våren (<7000:-). Man får ju en D5:a som annars kostar 40' mer vid nyköp. Trevligare om man behöver lite acc, speciellt i sportläge. Ångrar inte mitt köp (sen tillkommer ju 800:- i registrering)
Användarvisningsbild
av keroan
Själva Polestar gör inte att förbrukningen ökar. Det kan tom hända att förbrukningen sjunker en aning under förutsättning att man kör exakt lika som innan optimeringen.
Men... Det blir ju roligare att köra så man kanske gasar lite extra och då ökar självklart förbrukningen. Men det beror som sagt inte på Polestar utan på körsättet.
Användarvisningsbild
av Derank
Är man nojig för garantier ska man såklart hålla sig till Polestar, sjöäv har jag trimmat/chippat i stort sett alla mina bilar genom åren och aldrig haft några problem med nybilsgarantier/maskinskada men man ska såklart ha det i beaktning.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]