Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrJimLahey
Lämnade in bilen förut idag för att få lite jobb gjort. Kollade precis för skojj skull status på bilen. Och då står den olåst ute med ett fönster öppet. Kan appen ge fel meddelande? Ska regna inatt :cry:
av Tobbev
Detta är lite lurigt. Det räcker att fönstret är nere 1mm för att appen skall varna....omöjligt att veta om det är fullt öppet eller inte

Tobbe
av MrJimLahey
Jo det är det mest troliga att den står öppen med nån mm. Har några öl i kroppen så kan inte dra dit. Ingen lust att kasta bort pengar på taxi för att få det bekräftat
Användarvisningsbild
av fjohan82
Om man låser bilen med ett långt knapptryck på fjärren går rutorna upp. Går inte detta att göra via VOC också, dvs lås upp och sen låser med ett långt knapptryck i appen...?
Användarvisningsbild
av CabBO
Jag fick exakt ett sådant felmeddelande att hö bakfönster var öppet på min igår när jag helt spontant gick in för att kolla på VOC.
När jag kom till bilen såg fönstret stängt ut, men den var någon/några mm nere. Stängde fönstret och felmeddelande borta.
Det hade suttit en person i baksätet som kanske kommit åt knappen.
av MrJimLahey
ak84 skrev:Det är inte så att bilen kan stå inne verkstadshallen?
Nej den står ute. Parkeringsvärmaren visade 7 grader
av pellz0r
Använder den verkligen en riktig temperatur-sensor då? Jag hade för mig att VOC bara visar temperaturdata för den aktuella positionen som bilen står på (typ temperatur-data hämtat från SMHI). Någon som kan bekräfta/dementera?
av andersuw
Du har rätt. Det är inte temperaturen som bilen själv mäter den utan temperaturen utomhus enligt SMHI i närheten av den plats där bilen står.
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]