Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
Tänkte höra med er här på forumet vad ni vet om service kostnaden per år och vid 3000 mil för en Volvo V60 AWD -17.
Är det bättre att ha serviceavtal? Gäller det om man gör service på olika ställen eller måste man hålla sig till en anläggning?
Vad jag sett så kostar det ju olika beroende på var man gör service någonstans.
På min V60 D5 TE AWD har jag avtal på 3k mil/år på 189kr/månaden. (ex moms)
Då ingår hyrbil vid servicetillfället.
CabBO skrev:Tänkte höra med er här på forumet vad ni vet om service kostnaden per år och vid 3000 mil för en Volvo V60 AWD -17.
Är det bättre att ha serviceavtal? Gäller det om man gör service på olika ställen eller måste man hålla sig till en anläggning?

399:- Om året betalade jag när jag hade min 15 iaf, fick serva var som helst i sverige.
Om man får en bra deal, typ från några tior upp till en hundring i månaden eller så tycker jag det är bra. Skall man betalar nästan fullpris (typ 250-250kr/mån) är det ingen ide, då är man för uppbunden, bättre att betala vid varje tillfälle.
Rudolfs skrev:
CabBO skrev:Tänkte höra med er här på forumet vad ni vet om service kostnaden per år och vid 3000 mil för en Volvo V60 AWD -17.

399:- Om året betalade jag när jag hade min 15 iaf, fick serva var som helst i sverige.

Hur menar du med 399:- om året. Felskrivning eller vilken service betalar du det priset på? :)
Beror ju också på hur många mil man kör och vilka servicar man passerar. Man får alltid viss rabatt när man har serviceavtal. Ibland mer om man t.ex delar vid köp eller har billån via Volvia eller leasing... Mitt avtal innehåller också lånebil vilket jag tycker är värt en liten slant det också.
Men man blir låst och uppbunden med serviceavtal, och övermil kan bli dyrt. Man är mycket mer fri utan avtal, och om man inte tjänar stora pengar på det finns det ju ingen anledning att ha det. Själv fick jag gratis serviceavtal i 3år/9000mil när jag köpte min V40CC, det är ju dumt att tacka nej till :)
Derank skrev:Serviceavtalen är ju anpassade efter kört räcka såklart har aldrig hört nåt om övermil

Kör du mer än avtalad sträcka får du göra fyllnadsinbetalning.
CabBO skrev:
Rudolfs skrev:

Hur menar du med 399:- om året. Felskrivning eller vilken service betalar du det priset på? :)

Felskrivning såklart :) I månaden, med 3500mil tror jag det var om året :)

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]