Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ddoo226
Hej!

Har en v60 d4 awd årsmod 14 (uttagen sent -13) och upplever mycket vibrationer/små skakningar, dom är som tydligast när man ligger 90-120 på E4

Har splitternya fälgar (problemet var med dom gamla också) samt däck(hakka8), bromsbelägg och skivor fram är precis bytta. (hade skakningar vid inbromsning tidigare men det försvann iallafall vid bytet av skivor och belägg..)

Riktigt irriterade när man ligger en timma om dan på E4 i dom hastigheterna. Man känner vibrationerna som mest i pedalen och nere vid fötterna

Nån annan som har samma problem? Tacksam för svar :)
av Termik
Har samma sak, börjar vibrera vid 100 och slutar runt 120. Som mest vid ca 113 km/timmen. Känns lite som lågfrekventa vibrationer på ett fartyg. Har slutat bry mig. Spelar ingen roll om jag har sommar eller vinterdäcken på. Skulle jag gissa så skulle det kunna vara lite obalans i kardan eller drivaxel. V60 D4 AWD -2015

Skickat från min iPad med Tapatalk
av Maskinare
Kanske hjullager? Hade vibrationer/brumande ljud vid ca 110km/h i en V40 från 2013 (10k mil), bytte hjullager på ena sidan själv och efter det knäpptyst.
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]