Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jerkatheking
Hej
Till och från tänds det upp AWD urkopplad, service erfodras.
Har läst ur felkod mm. Det står:
P188918
-Oljepumptryck
-För låg ström
-Permanent

Bilen går helt normalt även när felkoden är aktiv.

Har förstått att det finns någon pump för AWD'n som dessutom är dyr?
Så med min vanliga tur är det väl den? :D

Någon kunnig Volvo person som kan tänkas veta vad felet är?
Användarvisningsbild
av MartinS
Mest troligt pumpen ja... Borde gå på någon förlängd garanti eller goodwill från volvo tycker jag, Haldex Generation 5 har ju en förmåga att äta pumpar pga avsaknad av filter och för mycket förspänning i kopplingen mellan fram och bakaxel, tyvärr.

Skulle du få betala den själv gissar jag att den kostar ett par tre tusen, plus arbete.

Bild
Användarvisningsbild
av MartinS
Köpte du den ny som privatperson har du ju tre års reklamationsrätt enligt komsumentköplagen. Men jag tror inte det är något problem, Volvo bör stå för kalaset ändå.
av jerkatheking
MartinS skrev:Köpte du den ny som privatperson har du ju tre års reklamationsrätt enligt komsumentköplagen. Men jag tror inte det är något problem, Volvo bör stå för kalaset ändå.
Köpte den av bilfirma för 1 månad sedan (inte Volvo och garantin går ut på måndag emn jag har redan talat om problemet för dom)
Så antingen om Volvo tar det annars får handlarn jag köpte bilen av ta det :)
av ThomasV60AWD
Hej Jerkatheking.
Är jätte nyfiken hur Volvo åtgärdade felet, P188918?
Jag fick samma felkod efter byte av olja i haldexen, på Volvo säger dom att dom inte sett den felkoden förr... 🙄
MVH ThomasV60AWD
Användarvisningsbild
av fjohan82
ThomasV60AWD skrev: mån 05 aug 2019, 11:03 Hej Jerkatheking.
Är jätte nyfiken hur Volvo åtgärdade felet, P188918?
Jag fick samma felkod efter byte av olja i haldexen, på Volvo säger dom att dom inte sett den felkoden förr... 🙄
MVH ThomasV60AWD
Hoppas du får svar, men senast den användaren var aktiv var sön 20 nov 2016, 16:24... ;-)
nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]

Sitter i lastutrymmet bak, här är en vi[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]