- tis 25 okt 2016, 12:10
#1119841
Äntligen har jag fått min XC60, så glad och så positivt överraskad över förbrukningen fast det är en Awd,
Men nu till min fråga
Har läst en massa olika foruminlägg m.m. Ang inkörning, vissa säger att gasen i botten från första stund andra säger att man ska ta det lugnt dem 500 första milen,
Personligen så känns det där med att man tar det lugnt mer trovärdigt iaf för en bruksbil, kanske mer rimligt för en racing motor att behöva köras in på det sättet,(dvs att man maxar från första timmen)
Men det jag funderar mest över är det här med att man ska undvika konstanta rpm i början? Hur noga ska man följa det?, pendlar varje dag till jobbet ca 4mil ett håll, och då är det motorvägskörning en större del av vägen, om inte det är kaos in mot Gbg vilket händer ibland, för annars så ligger man på 100+ och sedan 80+
Med vänlig hälsning, Adrian
Men nu till min fråga
Har läst en massa olika foruminlägg m.m. Ang inkörning, vissa säger att gasen i botten från första stund andra säger att man ska ta det lugnt dem 500 första milen,
Personligen så känns det där med att man tar det lugnt mer trovärdigt iaf för en bruksbil, kanske mer rimligt för en racing motor att behöva köras in på det sättet,(dvs att man maxar från första timmen)
Men det jag funderar mest över är det här med att man ska undvika konstanta rpm i början? Hur noga ska man följa det?, pendlar varje dag till jobbet ca 4mil ett håll, och då är det motorvägskörning en större del av vägen, om inte det är kaos in mot Gbg vilket händer ibland, för annars så ligger man på 100+ och sedan 80+
Med vänlig hälsning, Adrian