Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har flera gånger kört i kraftigt snöfall, så att torkare och defroster inte orkar med. Då borde el i rutan vara ett bra hjälpmedel. Även vid olika stigningar i Alperna kan rutan imma igen, eller när man kör in i tunnlar.

Jag kommer välja dessa tillbehör nästa gång. Vet dock inte om man ser trådarna...

Skulle säga att det till slut beror på hur just du kommer nyttja bilen.
Eluppvärmd vindruta skulle jag inte betala för, men eluppvärmda spolarmunstycken är väl aldrig dumt.

OffT, men räcker fet inte att starta en tråd med alla förfrågningar om utrustning i bilen? Nu har du först
Gjort en där du undrar om det är något som fatta bland dina tillval. Du kanske inte behöver göra ytterligare en för varje tillval också :)
Jag skulle kunna lägga på hur många tillval som helst! Jag är prygalen och har beslutångest för imorgon är det sista dagen att ändra specen.
Min fru är inte så bil intresserad så att försöka övertala henne om alla saker som jag vill ha är en svår nöt att knäcka.Det handlar om
att när ska man sätta stopp för sina tillval det finns ju en gräns där man måste stanna om är medel inkomstagare.Och har en FRU :-O)
Så spolarmunstyckena skulle jag nog kunna lägga till det är ju bara 600kr till.
Derank skrev:då är det bara att kryssa i rubbet så fins det inget att ångra sedan:

https://byggdinvolvo.volvocars.se/landi ... 279401885a
Du missade premiummetallic för 3kkr extra :wink:

Personligen gillar jag inte elvindrutan, stör mig på trådarna. Och dessutom onödigt med dieselvärmare och VOC. Tänkte ta munstyckena, men harvi ärlighetens namn aldrig någonsin råkat ut för frusna munstycken...
Jag hade eluppvärmd vindruta på min mondeo. Det var fantastiskt och den tog bort imma och is ruskigt fort.

Nu har jag det inte på min xc60 och jag ska utvärdera efter vintern om det räckte med Dieselvärmare och voc. Jag hoppas det räcker..

Det är väl mer när man glömt dra igång Dieselvärmaren som det hade varit bra..
Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]

Fjærer foran V90 CC T5

Aktiv stötdämpning, Four-C (Continuously[…]

Volvo 740 startar inte

Vill tacka för hjälpen, felet är av[…]