Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AdrianH
Tänkte kolla med folket här på forumet och se vad ni tycker om XC60 och dubbdäck, har nämligen fått en bra deal på ett par SEGIN 17 tums dubbdäck,
Men efter har kört flera år med friktion så är jag rädd att byta tillbaka till dubbdäck, bor utanför Gbg

Senast jag använde dubbdäck var på min första bil, en Kia ceed SW (kombi), var tvungen att skrika till min dotter i baksätet vid motorvägskörning. Nu vet jag att en Kia och en Volvo inte är samma sak, men ändå rädd att det kommer att låta en massa.

Så min fråga är. Vad tycker ni? Blir det en enorm skillnad, ljudmässigt? Eller kan man fortfarande prata och föra en normal diskussion på tex motorvägen i 100+km/h
av Exyzäta
Segin är väl namnet på fälgen? Sedan vilket gummi som sitter på är ju avgörande.
Mönster, gummiblandning, rullmotstånd, antal dubb?
Användarvisningsbild
av MartinS
Mina gamla dubbdäck (Hakka) är tystare än sommrdäcken iaf...
av AdrianH
Pratade med säljaren, men han visste inte, han sa iaf att det är premium, vad brukar det vara för däck man få med under denna pågående kampanj med vinterdäck?
Användarvisningsbild
av DaltonSleeper
Det var ingen gigantisk skillnad mellan mina 18" sommardäck och 19" vinterdubbdäck men i lägre fart går sommardäcken bra mycket tystare. Dock är det ju inga fina sportiga michelindäck jag fick med bilen (pirelli scorpion verde och några continental (ice contact?)). Hur tyst sommardäcken verkligen kan gå får jag se i april, det lutar åt nya 20" med michelin sport 3 xl.
Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]