Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Jag har fråga som jag vill ha hjälp att besvara:)
Jag har precis skrivit på ett köpekontrakt av en ny XC60 Summum och i denna sitter det i baksätet Bälteskuddar 2-läges! Hur är det med dessa och trafikverkets regler? Kan jag ha mina barn 5 resp 8år gamla enbart på dessa kuddar och då med ordinarie bältet eller krävs ändå barnstol av "mobil" modell?
Jag har dessa i min V50 och förutsätter att det räcker med dessa om barnet är stort nog. Systersonen har nyttjat de några gånger från 8års ålder och har suttit jättebra. Men det svarar ju inte på din fråga egentligen. Känns dock som att hela idén faller om man ändå behöver komplettera med extra kudde.
På V50 är det bara uppe och nere som gäller, möjligt att de utvecklat det på senare år och andra modeller (min är en 2008) men jag tror inte det.
Pelleolsson skrev:
MB77 skrev:
Pelleolsson skrev:Jag hittade någon bild där det ser ut som om kuddarna ligger på olika höjd!?
http://esd.volvocars.com/imageweb/2520e ... ee1e63.jpg
De kuddar som är nu har två olika höjder.
Det låter kanon...tack för svar! Och för polis, transportstyrelse mm dvs. för säkerheten är dessa ok för mina barn?
Ja det måste man väl förutsätta att kuddarna är väl testade och ok, det är ju Volvo vi pratar om :-)-)

Som fastighetsägare gäller förbudet[…]

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]

Hmm.. tycker man läser att Lyten ska forts&au[…]