Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Hej! Har en liten fråga om Polestar. Jag ska förmodligen få en Polestaroptimering som kompensation för massa strul etc. Jag har en T3:a och det blir ju i så fall en T4:a effektmässigt som jag fattar. Jag utgår inte från att det blir en superskillnad men undrar om någon här har en T3:a som ni Polestaroptimerat? Vad är er upplevelse? Kännbar skillnad, eller?
Användarvisningsbild
av volvobrasse
iigloo skrev:Märkte ingen uppenbar skillnad.
Oj! Ja hade i och för sig förväntat mig det. Men varför betalar folk 9000:- för det är ju i så fall totalt magplask.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
StefanN skrev:Vad blir det för siffror på den?
Från 150 HK/240 Nm till 180 HK/240 Nm

Skiljer alltså bara 30 HK vilket talar om för mig att det var tur att jag inte lade dom extra pengarna på en T4:a.
av grålle1
Om jag inte minns fel (gjorde det på min T3 2012) så är det ju bara att man "plockar bort" begränsningen i högre varv.... så skillnaden på en T3 och T4 (T3 P*) är att den fortsätter dra på högre varv... kör man lugnt eller normalt märks ingenting alls... fullgas upp på röda i varvräknaren så kände man en liiiten (mest psykologisk) förbättring. Fick också min uppgradering gratis och skulle absolut inte lägga 9000kr på det...
av pak7
Hade aldrig betalat såpass mycket för så lite.
Får man inte mera vrid så är det bortkastat.
Bilen är såpass slö oavsett så mera varv känns bara fånigt, om man inte är 18 då möjligens. ;)
Användarvisningsbild
av iigloo
StefanN skrev:
iigloo skrev:Märkte ingen uppenbar skillnad.
Du märkte inte 1.1-1.2 sek bättre 0-100?
Nej, eftersom jag inte kör 0-100 till vardags utan använder mig av vrid och ibland toppvarv vid omkörning.

Som tidigare sagts så känns inte 30hk ett dugg eftersom momentet ligger kvar på 240.

Bland den sämsta polestaroptimeringen på marknaden.
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]