Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mccartney
Jag behöver byta till nya sommardäck nästa säsong vilka däck hade ni valt till en volvo v60 med 235/40/19?
Användarvisningsbild
av Perra83
Bridgestone Potensa S001 har fungerat bra för mig i 19" på V60n. Nästa gång ska ja välja tysta däck typ som finns till XC90 och Tesla mfl. Continental och Bridgestone har va ja vet. Sitter nått på insidan av däcket som ska dämpa oljud.
av Mccartney
Perra83 skrev:Bridgestone Potensa S001 har fungerat bra för mig i 19" på V60n. Nästa gång ska ja välja tysta däck typ som finns till XC90 och Tesla mfl. Continental och Bridgestone har va ja vet. Sitter nått på insidan av däcket som ska dämpa oljud.
Jag har Bridgestone på bilen nu och jag tycker dem är usla, 3m.m efter 2800mil är inte så imponerande tycker jag.
Användarvisningsbild
av Perra83
Mccartney skrev:
Perra83 skrev:Bridgestone Potensa S001 har fungerat bra för mig i 19" på V60n. Nästa gång ska ja välja tysta däck typ som finns till XC90 och Tesla mfl. Continental och Bridgestone har va ja vet. Sitter nått på insidan av däcket som ska dämpa oljud.
Jag har Bridgestone på bilen nu och jag tycker dem är usla, 3m.m efter 2800mil är inte så imponerande tycker jag.
Nej det kan så vara. Det som spelar roll där är hur du hanterar gaspedalen.
Folk har klagat på Pierlli att dom är som suddgummin och JA det är dom men dom har ett bra grepp oxå.
Hade Michelin Pilot Sport i 18" och dom höll bra men då var det just inget bus utan ren pendling.
Continental Sport Contact har fungerat bra i 18".
av Gelis
Om man vill ha tysta däck så blev jag klart impad av Hankook Ventus S1 Evo 2 som jag monterade på bilen för några månader sedan. Hur slitstarka dessa är återstår väl att se.
av svensen
I vår kjøpte jeg Michelin Pilot Supersport 235/40-19 til min V60 D4 AWD, og er kjempefornøyd! (Personlig liker jeg disse bedre enn både Pirelli og Bridgestone. Kjører med 260 kPa lufttrykk, og da slites de jevnt.) Tør ikke garantere for hvordan de oppfører seg på FWD, men på AWD er det i alle fall supert! Lykke til!
Användarvisningsbild
av TommyP86
Supersporten är kanonbra, jag tycker det är en del "stomljud" (rundgång) men i övrigt är allt på topp. Bra kompromiss är vanliga pilot sport 2-3, också bra men inte riktigt lika vassa.
Användarvisningsbild
av ThomasT
TommyP86 skrev:Supersporten är kanonbra, jag tycker det är en del "stomljud" (rundgång) men i övrigt är allt på topp. Bra kompromiss är vanliga pilot sport 2-3, också bra men inte riktigt lika vassa.
Michelin Supersport är ett grymt däck till sportbilar, och det höjde ribban rejält i kategorin prestanda gatdäck när det kom. Jag tycker dock det är lite att skjuta över målet att montera det på en Volvo, där skulle jag välja ett komfortdäck alt Pilot Sport 4 om man vill ha ett sportigare däck.

.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag har Super Sport i 245/35 20" och kan hålla med om att det är kanondäck! Oklart hur mycket dyrare det blir än vanliga Pilot Sport dock.

Som fastighetsägare gäller förbudet[…]

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]

Hmm.. tycker man läser att Lyten ska forts&au[…]