Göte skrev:Hur många offertförfrågningar har du fått svar på? Jag skickade iväg ett par förfrågningar och har inte fått ett enda svar.
Har vart inne på bra bil i Stockholms regionen ett par gånger men säljarna verkar mest trötta och oengagerade. Tror dom säljer mest till gamlingar som glider in och köper lagerbil direkt utan att varken pruta eller fråga så mycket. När jag har vart där så har jag kollat på färger, detaljer och interiörer, har vid samtliga tillfällen sagt att jag ska innom kort lägga en beställning på en ny bil, ställt lite frågor men får luddiga svar och sedan är säljaren borta.
Jag hade många frågor om tex vilka tillbehör och färger som är bra för andrahandsvärdet och om det fins tillbehör som är dåliga för andrahandsvärdet, även frågor om motoralternativ, val av drivlina mm, tycker säljarna borde vara lite mer på,hugget och tex erbjuda provkörning av bilar med olika motorer för jag har ingen lust att tjata mig till en provkörning.
Jag har skickat till 13 olika kedjor från, bokstavligt talat, norr till söder.
Har fått svar från 10 st. Det skiljer nästan 50.000 mellan det bästa och minst bästa affärsförslaget.
Det du beskriver låter som Bilia.. (nej, jag har inte skickat till dom).
Tycker du ska besöka Upplands motor, den kundvänligaste kedjan i min närhet enligt mitt tycke. Yngre och "hungriga" säljare som vill.
Volvo V60 D4 MY17 aut. BSR Steg 1+, Summum, Electric silver, Polestar chassi/optimering, 19" Bor, H/K mm...