Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har precis beställt en XC60 R-design.. Jag valde Crystal White Pearl då den såg jäkligt snygg ut, nu blir jag dock lite orolig när jag läser olika personers erfarenheter av denna färgen. Det är tydligen väldigt lätt att det blir nyansskillnader på plåt och plastdetaljerna på bilen. Jag har fortfarande några dagar på mig att ändra färgen, så vad tycker ni? Är det värt att chansa och behålla Crystal white pearl eller borde man byta till Electric silver eller Osmium grey?? Erfarenheter?
Börren skrev:Har precis beställt en XC60 R-design.. Jag valde Crystal White Pearl då den såg jäkligt snygg ut, nu blir jag dock lite orolig när jag läser olika personers erfarenheter av denna färgen. Det är tydligen väldigt lätt att det blir nyansskillnader på plåt och plastdetaljerna på bilen. Jag har fortfarande några dagar på mig att ändra färgen, så vad tycker ni? Är det värt att chansa och behålla Crystal white pearl eller borde man byta till Electric silver eller Osmium grey?? Erfarenheter?
Ska inte säga att det alltid är så men:
Jag såg en splitter ny XC60 under min semester med noll mil på mätaren som skriftade riktigt iögonfallande mellan stötfångaren bak och bakskärmen. Det var allt annat än snyggt.
Hade för egen del gått på Electric/Osmium istället (snygga båda två!), surt att köra omkring med en ny bil som ser omlackerad ut...
Som jag förstått det kan det ju vara svårare vid skada också (ex byte av karossdel) men det gäller nog även Electric silver i viss mån.
Ja det känns som att vissa blir nöjda medans andra får någon form av måndagsexemplar som skiftar rejält. Jag tror nog att jag kommer ringa och byta färg idag, känns ju lite fel att man ska behöva gå och vara orolig över färgvalet när man beställt en bil för ca 400K :shock: Frågan är, Osmium grey eller Electric silver? Är det någon som har en i dessa färger?
Med mörka rails hade jag gått på Osmium och med silverrails (tillval) hade jag valt Electric.

Båda färgerna har sina plus: Osmium passar R-design som handen i hansken medan Electrics skiftlingar gör den elegant. Det är helt en smaksak.

Hade en XC60 -13 från 2014 till 2020 som s&a[…]

Som fastighetsägare gäller förbudet[…]

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]