Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Provkör, gamla T4 har lite speciell karaktär med sin powershift/ dubbelkopplingslåda. Inte riktigt som din gti motor i V50'n :)
Överlag tyst o trevlig motor som bör dra mindre än den soppaglada 2.4i, man kanske inte ska dra blåvalar på släp bara.
Automatlådan hade en kollega ras på vid 15 000 mil, är lite oljebytesintervaller på den som är bra att följa.
Se till o få med så mycket garanti som möjligt.
av Favazza
Den nya kom sent -14 om jag inte har helt fel för mig. Alltså bilar uttagna sent det året..
Tror även den nya har en 8-stegad låda, men det kan någon annan nog svara bättre på.

Verkar annars vara ett bra pris. Letar själv liknande och kollar därför av marknaden mycket.
Inte lätt att hitta bensinare.
Det enda jag tänker här är dels att den har den "gamla" motorn och sen färgen. Inget fel på den, men hur står den sig när man ska sälja den nästa gång?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Jag skulle nog vilja föreslå dig o ta in offert på nybil också, tänkte inte på priset innan, otroligt andrahandsvärde/pris på en snart 3 år gammal bil.
En ny V60 T3 business manuell (inte samma bil, jag vet) börjar på 239 900:- innan rabatt.

Nya VEA T4 är 190hk med ny 6-stegs auto
av Favazza
W.A.P.E. skrev:Jag skulle nog vilja föreslå dig o ta in offert på nybil också, tänkte inte på priset innan, otroligt andrahandsvärde/pris på en snart 3 år gammal bil.
En ny V60 T3 business manuell (inte samma bil, jag vet) börjar på 239 900:- innan rabatt.

Nya VEA T4 är 190hk med ny 6-stegs auto
Hur menar du? Tycker du den är för dyrt för just denna? Mycket pengar absolut, men inte dyrare än andra, motsvarande som jag ser det.
Samtidigt kan jag hålla med. Tycker de ligger ganska högt generellt, men det är väl så med Volvo idag.
av Favazza
StefanN skrev:Han menar att du lika gärna kan köpa en ny bil för dom pengarna.
Mmm...fast det stämmer väl inte riktigt ändå. En motsvarande ny får du nog lägga 320-330' på skulle jag tro.
Men visst, man kan ju få en T3 manuell som föreslogs..
av pergrein
Favazza skrev:Den nya kom sent -14 om jag inte har helt fel för mig. Alltså bilar uttagna sent det året..
Tror även den nya har en 8-stegad låda, men det kan någon annan nog svara bättre på.

Verkar annars vara ett bra pris. Letar själv liknande och kollar därför av marknaden mycket.
Inte lätt att hitta bensinare.
Det enda jag tänker här är dels att den har den "gamla" motorn och sen färgen. Inget fel på den, men hur står den sig när man ska sälja den nästa gång?
Rättelse, VEA T3/T4 kom till MY16.

Mvh
Per
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]

Hej, Jag har en del strul med min V70, det bö[…]

Laga rost Göteborg?

Gammal tråd kommit dit då jag ocks&ari[…]