Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Dags att efter 6 problemfria år byta in min V70 D3 manuell My11.
Har suktat efter en XC60 i flera år och åkt dit på kampanjen nu med kinetic edition.
Det har ju xenonlampor och klimatpaket vilket är saker jag värdesätter högt för ett "färdigt" pris.

Velar dock mellan automat och manuell. Struntar i skatten men jag vill ju inte tanka stup i kvarten. Någon som vet om det skiljer mycket i förbrukning manuell vs automat.

En sista fråga som är viktig för mig är bluetooth koppling till telefon. Säljaren säger att det är standard, men det står inte i specen någonstans. Kan någon bekräfta?

SverreK
Senast redigerad av 3 SverreK, redigerad totalt 0 gång.
Vart hittar du att xenon ingår? Varken på upplands motor och rejmes kampanjsidor hittar jag något om det.
@Benny10: Ja så trodde jag det var också, men säljaren säger att det är standard My17 Classic. Verkar rimligt eftersom det är Highperformance stereon med 7 tums display och sensus connect i den. Men jag har varit lite osäker för det står ingenstans och läser man på Volvos hemsida så nämns Bluetooth i momentumpaketet.

@Lövet: positiv överraskning när jag fick specen av säljaren. Xenonlampor är något som jag lärt mig uppskatta och verkligen något jag tvekade kring på kinetic. Det är kinetic edition som det ingår i, inte kinetic. Nu är det bara halvskinn jag kommer sakna. Och lite pulver i motorn förstås :D
hade hellre lagt till 12000 för att få momentum classic isåfall, får du mycket mer utrustning också, sen står det inget om xenon på volvo heller att det ingår i kinetic så det ska du nog dubbelkolla. många säljare som inte har en jävla aning vad dom pratar om tyvärr
Pulver i motorn fixar du enkelt genom chiipning, polestar om du bryr dig om garantierna, smoab om du vill ha bra effekt.

Kör själv eget trim 240hk/500nm går som en raket.
Derank skrev:Pulver i motorn fixar du enkelt genom chiipning, polestar om du bryr dig om garantierna, smoab om du vill ha bra effekt.

Kör själv eget trim 240hk/500nm går som en raket.

@ Derank Låter bra... då finns det ju en bakväg om man tycker D3:an är för trött... Men drar 8-stegade automaten mycket mer än manuell? Eller är den ett ok val??

@Benny10... Ooops... var lite snabb när jag läste ditt svar. Det är HP-stereon i kinetic edition, så då är blåtanden med... Skönt... Skulle inte klara mig utan det. Hatar att koppla sladd i min nuvarande V70.
Här ingår det inte. Som sagt, dubbelkolla att det stämmer.
http://www.upplandsmotor.se/erbjudanden ... c-edition/

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]