Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Varken frugan eller vänner vill ställa upp på att låta mig köra mot dom för att se om jag pedestrian detection i bilen, fegisar.

Så hur vet man det? Finns det något sätt att ta reda på vad man har för utrustning i bilen? Köpte den begagnad.

Bilen är en V60 D4 Momentum bussines edt 2015, tillverkad sent 14.
abiz skrev:Då har jag antagligen inte det. Däremot så ska bilen bromsa om jag är påväg in i baken på en annan bil. Kunde tycka att det är samma hårdvara som fyller dessa funktioner.
City Safety gen 2 är standard på alla volvos haha den funkar fick jag veta efter 2år med bilen den nita för en bil framför som inte kom iväg som den skulle fick en indikation i displayen att den gått in :)
abiz skrev:Varken frugan eller vänner vill ställa upp på att låta mig köra mot dom för att se om jag pedestrian detection i bilen, fegisar.

Så hur vet man det? Finns det något sätt att ta reda på vad man har för utrustning i bilen? Köpte den begagnad.

Bilen är en V60 D4 Momentum bussines edt 2015, tillverkad sent 14.
Det är väl nästan skäl för en skilsmässa när frugan inte vill ställa upp....:)
Det är absolut inte samma funktion! Det är helt olika sensorer. Vad jag vet är citysafety LIDAR, Collisionwarningwithautobrake(puh!) radar, pedestrian detection vanlig kamera. Hade hårdvaran för city safety programmerats att reagera på för små objekt hade allt möjligt kunnat balla ur, inte kul om bilen tvärnitar för att en fågel flyger framför den, nån unge kastar en tennisboll över gatan eller annat oviktigt. Kameran är där för att snabbt som attan kolla om det är ett människoformat objekt.
crumpets skrev:Det är absolut inte samma funktion! Det är helt olika sensorer. Vad jag vet är citysafety LIDAR, Collisionwarningwithautobrake(puh!) radar, pedestrian detection vanlig kamera. Hade hårdvaran för city safety programmerats att reagera på för små objekt hade allt möjligt kunnat balla ur, inte kul om bilen tvärnitar för att en fågel flyger framför den, nån unge kastar en tennisboll över gatan eller annat oviktigt. Kameran är där för att snabbt som attan kolla om det är ett människoformat objekt.
Ok! Någon som vet upp till vilken maxhastighet pedestrian detection samt auto bromsfunktionen fungerar till? Utan driver support är den senare begränsad va?

Som fastighetsägare gäller förbudet[…]

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]

Hmm.. tycker man läser att Lyten ska forts&au[…]