Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
Lampan på bagageluckans insida lyser inte, men glödlampan är hel.
Är det någon som sitter på ett elschema till V60 -12?
av Schmoyoho
Sitter det en LED-lampa där? Vet att på nyare årsmodeller, antagligen MY12 inräknat, så kan bilen släcka skyltbelysningen om man sätter dit "dåliga" LED:er efter 100 cykler, om bilen tror att det är något galet på lampan. Då måste en felkod raderas innan den startar igen. Kanske är likadant på innerlampan.
av mikebike
knut1955 skrev:Sikring?? I min V70 har bagasjeromsbelysning egen sikring under handskerommet.
Enligt instruktionsboken finns det tre olika säkringar som är märkta innerbelysning, alla avsäkrar även annat (som fungerar).
Med ett elschema går det lättare att felsöka....
av mikebike
Schmoyoho skrev:Om man orkar sig sätta in i elscheman så visst, annars tycker jag inte det är något jätteenkelt. Närmaste jag hittade var iaf XC60 2010: http://www.volvowiringdiagrams.com/volv ... iagram.pdf
Eftersom jag är elektronikingenjör tycker jag att elscheman underlättar felsökning. :wink:
Den pdf:en gick inte att öppna, och jag är tveksam till om det schemat stämmer med min bil.

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]