Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av malte2009
Hej alla på jag rullar!
Jag har en XC60 2011 med sensus och undrar om fartkamera ligger med när man laddar ner dom nya kartorna på usb från nätet?
jag har varit på Volvo och laddat ner mjukvaran som man måste göra!
Tacksam för svar från någon som vet :D
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Ja, jag laddade ner nya kartorna och la in för någon vecka sedan och den har fartkamerorna inlagda och den piper till när jag närmar mig kameran. Dock måste jag ha ljudet för navigering på. Annars hörs det inget pip, tyvärr.

Har en XC60 MY16.
av malte2009
Hej igen!
Jag har just laddat nya kartor till bilen från usb! men fartkamerorna uteblev!
Har kollat med Volvo men dom säger att kamerorna ska vara med! är det någon annan som har laddat nya kartor till en 2011 med Sensus som kan svara hur det gick med fartkamerorna?
Användarvisningsbild
av LazerHawke
malte2009 skrev:Hej igen!
Jag har just laddat nya kartor till bilen från usb! men fartkamerorna uteblev!
Har kollat med Volvo men dom säger att kamerorna ska vara med! är det någon annan som har laddat nya kartor till en 2011 med Sensus som kan svara hur det gick med fartkamerorna?
märkt att dom senaste mjukvarorna inte fått med kamerorna överallt lite konstigt tycker jag vägarna finns men inte kamerorna dom försvinner från en uppdatering till en annan? hmm
av FisherPrice
Jag har ingen USB i min xc60 2011... Har dvdläsaren i bagaget.. Då måste jag lämna in den för uppdatering?
av abiz
Skulle precis uppdatera kartorna i bilen. Men det skulle ju fan ta 1.5 timmar.

Måste man göra allt i ett svep. Eller kan man låta bilen stå med tändning på i 1.5 timmar?
Användarvisningsbild
av LazerHawke
abiz skrev:Skulle precis uppdatera kartorna i bilen. Men det skulle ju fan ta 1.5 timmar.

Måste man göra allt i ett svep. Eller kan man låta bilen stå med tändning på i 1.5 timmar?
ta en sväng som motsvarar tiden alt ta det i omgångar dvs den återupptar överföringen nästa gång du kör
av abiz
LazerHawke skrev:
abiz skrev:Skulle precis uppdatera kartorna i bilen. Men det skulle ju fan ta 1.5 timmar.

ta en sväng som motsvarar tiden alt ta det i omgångar dvs den återupptar överföringen nästa gång du kör
Man tackar för det snabba svaret min gode herre eller tant :D

Nu kanske man äntligen blir varnad för fartkamerorna.
av Psyko
På my 11-14/15 är inte kamerorna med i karrmaterialet. Det är med på bilar som har sensus connected, dom som har en jordglob under mycar knappen. Har man inte jordgloben har man sensus och då får man hämta o ladda kameror separat.

Som fastighetsägare gäller förbudet[…]

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]

Hmm.. tycker man läser att Lyten ska forts&au[…]