Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FSandstrom
Hej! Skulle få mitt serviceavtal förnyat för år fyra på min d6:a (My14), den har gått 6000 mil på tre år. Man får lite hicka när totalen uppgår till nästan 10000 kr ... Någon som har koll om det är priset man betalar när de har monopol? :-)
av Lövet
Eh, hoppa över serviceavtal och betala cash istället? Låter som ett vansinnigt pris.
Användarvisningsbild
av Derank
Ja, det kan ju knappast bli dyrare utan serviceavtal, hoppas det inte fortsätter med de priserna år 5-6 osv, för då dog det andrahandsvärdet
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Derank skrev:Ja, det kan ju knappast bli dyrare utan serviceavtal, hoppas det inte fortsätter med de priserna år 5-6 osv, för då dog det andrahandsvärdet
Verkligen, jag får ringa i morgon.

Det ingår inte ens bromsvätska i de 10 000 kr så det är verkligen inget extra.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Suck, det verkar verkligen vara 10 000 kr. Det är dessutom bara en mellanservice men det var något byte av hjälpaggregat, rembyte, löpare, spännrulle blabla som skulle göra att det blev så dyrt. Suck, gissar att det inte är något att göra år det?
Användarvisningsbild
av Mikesh89
FSandstrom skrev:Suck, det verkar verkligen vara 10 000 kr. Det är dessutom bara en mellanservice men det var något byte av hjälpaggregat, rembyte, löpare, spännrulle blabla som skulle göra att det blev så dyrt. Suck, gissar att det inte är något att göra år det?

Vanliga service ligger ju på runt 4. Att dom skulle slänga på 6 för rem , spännare osv låter faktiskt som ett realistiskt pris från bilia .
För mig skulle dom ta 4 för service och 5800 kr för byte av bara 2 remmar . Då ingick inte spännare osv .

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Kolla upp med andra verkstäder? Låter hutlöst :shock: , 10.000 var listpris för 18000 mil service på D5an :roll: , då ingick byte av kamrem samt rullar spännare o hjälpaggregatsrem.... :) Jag gav 15.000kr för 12k, 15k 18k service med serviceavtal

/Kalle

Här kan du köpa ny kontakt, egentligen b[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]