Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sago
Funderar på att införskaffa en s60 d3 automat årsmodell 14. Momentum med business PRO 19 tums.
Någon som har erfarenhet av motorn? Tillräckligt med kraft? Hur är automatlådan? Har ingen handlare i närheten. Blir en del stads och landsvägskörning, motorväg förekommer också såklart. Eventuellt värt en optimering till 163hk från Polestar? Hur är komforten med sportchassi och 19 tum?

Med vänlig hälsning, Alex
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Då det är gamla motorn och automaten så gäller det att få bilen till ett fint pris om man är lite känslig för andrahandsvärde, samt att nya motor/låda gör att bilen känns lite modernare. Det lär låta endel från hjulen.
av Hoookan
Jag har en V60 D3 Aut 2012 Momentum som jag köpte begagnad för 2 år sedan. Är riktigt nöjd med bilen, är rapp i motorn och lådan funkar bra, har just bytt oljan i låda, bilen har gått 15 500 mil nu så de var dags. På min bil har jag 16 tum med standard chassi och tycker bilen går som jag vill med komfort.
Med sportchassi och 19 tum blir både högre ljud från däcken och mindre komfort vid så låga och breda däck.
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]

Hej, Jag har en del strul med min V70, det bö[…]

Laga rost Göteborg?

Gammal tråd kommit dit då jag ocks&ari[…]