Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av uvajed
Tjena, har en v60 d2 13 jag lämnade in för service och kamremsbyte i morse, nu ringde dom på eftermiddagen ofh berättade att dom hade råkat förstöra motorn, knackade och lät allmänt illa.

Nu till frågan, vad kan jag kräva av dom nu? Visst dom skulle renovera den men det säkerställer väl inte att det kanske dyker upp nå påföljder efter haveriet?

Det var på bilbolaget jag lämnade in den på

Med vänlig hälsning, Tommy
Användarvisningsbild
av Derank
dom renoverar el byter motorn, det är väl det du kan kräva och det gör de såklart ochså utan krusiduller, förstår inte riktigt vad du menar.
Användarvisningsbild
av Derank
lånebil får han såklart men bränsle är ju brukligt att man själv betalar, men viist man kan ju alltid lämna tillbaka bilen tom.
Användarvisningsbild
av Micce1980
På jobbet hade jag krävt förlängd garanti, normalt får man väl ett år(?) som iaf gällt under mitt ägande samt en fritt byte av rem då denna var felaktigt utförd eller något från shopen eller vad du nu vill. Sådant händer tyvärr men något vill man ju ha

Här finns en del "Verkstadsjuridik" https://www.motormannen.se/radgivning/r ... adsjuridik
av V60ccsummum
uvajed skrev:Tjena, har en v60 d2 13 jag lämnade in för service och kamremsbyte i morse, nu ringde dom på eftermiddagen ofh berättade att dom hade råkat förstöra motorn, knackade och lät allmänt illa.

Nu till frågan, vad kan jag kräva av dom nu? Visst dom skulle renovera den men det säkerställer väl inte att det kanske dyker upp nå påföljder efter haveriet?

Det var på bilbolaget jag lämnade in den på

Med vänlig hälsning, Tommy
Får man fråga vilken Bilbolagetverkstad det var som du lämnade bilen till?
Varvtalsmätare Volvo 240 -88

Nu är problemet löst. Varvräknaren […]

Volvo 240 klocka

Nu är problemet löst. Det som händ[…]

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jp[…]

Hade en Golf 3 en gång i tiden och den gick […]