Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av petherf
Är det sista året med xc60?
Nu är det ju xc60 Classic.
Funderar på att beställa en eller ska man vänta och beställa en xc60 nya modellen?
Pris skillnad?
Eller beställa en V90?
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja, hur länge de planerat sälja XC60 Classic vet jag ej men när den är borta är det kört. V90 är nog ett bra alternativ.

Skickat från min LG-H850 via Tapatalk
av rojo8515
Classic brukar ju vara sista året och rätt så välutrustade och prisvärda bilar utan barnsjukdomar.

Är det viktigt för dig att ha senaste modellen kanske det är värt att vänta. Ska du ha diesel får du inte nya VEA-motorn med AWD i Classic.

Volvo har ju lyckats vara nästan helt tysta om den nya XC60 än så länge, men den är väl på gång framöver.

Den ska byggas på samma SPA-plattform som XC90 och V90 har det sagts. Och de som sett prototyperna tycker den är "sportig".
Användarvisningsbild
av grillchips
Undra om xc60 enligt ryktesspridningen kring prototyperna kommer få den "nya" varianten av Tors Hammare som man sett Volvo teasa om de senaste dagarna, den som är inför nya V40. Tror det kommer göra sig svinbra på en modell av XC60-sizen faktiskt.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Bilia säljer XC60 Classic Kinetic med VOC för 299 900:- (!)
Tror ni att det följer fler prispressningar under året?
av Torslanda
W.A.P.E. skrev:Bilia säljer XC60 Classic Kinetic med VOC för 299 900:- (!)
Säljaren jag pratade med menade att prisnivån för Classic Kinetic Edition ink VOC och xenon är såpass låga att Bilia inte ens kommunicerar dessa priser. I marknadsföringen pratar de endast Classic Momentum. Du får rätt mycket bil för de där 299 900:-
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Jaså är det xenon också? Har du koll på specifikt innehåll?
Användarvisningsbild
av Perra83
W.A.P.E. skrev:Bilia säljer XC60 Classic Kinetic med VOC för 299 900:- (!)
Det kan säkert bli någon kampanj till hösten med vinterdäck och AWD mm.
Alltid är det något som man stör sig på när man har beställt bilen el hämtat ut den :twisted:
Användarvisningsbild
av grillchips
Oj det var billigt! :o

Skickat från min LG-H850 via Tapatalk
av Torslanda
W.A.P.E. skrev:Jaså är det xenon också? Har du koll på specifikt innehåll?
Mja hyfsat. Notera att det är Classic Kinetic Edition detta gäller, vet inte om det är en Bilia-specad variant?
Valder 17"
Baksätesvärme
Rattvärme
Xenon
VOC m wi-fi
Sensus HP m 7"

Typ så skulle den se ut :)

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]