Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

sedan 1,5 månad tillbaka har jag problem med att jag måste vara några meter ifrån bilen för att kunna låsa upp den.
Har bytt batteri i båda nycklarna och problemet återstår.

Någon annan som haft problem med räckvidden för att kunna låsa upp bilen och vet vad man gör/byter för att åtgärda det?
Räcker i inte det ?
Tror inte min funkar på ca 20 meter.
Tycker det är bra så man inte låser upp av misstag utom synhåll.
Något säger nog snart att den låser igen men inte om skurken hinner före

Skickat från mobilen.
All felskrivning skylls på auto korrigeringen.
zidio skrev:Hej,

sedan 1,5 månad tillbaka har jag problem med att jag måste vara några meter ifrån bilen för att kunna låsa upp den.
Har bytt batteri i båda nycklarna och problemet återstår.

Någon annan som haft problem med räckvidden för att kunna låsa upp bilen och vet vad man gör/byter för att åtgärda det?
Jag tror det bla har att göra med andra frekvenser finns nära det som nycklarna jobbar med. Har flera gånger haft svårt på parkeringen vid ICA Maxi, men vid andra ställen har det funkat på flera hundra meter avstånd. När det är som värst så stör de helt enkelt ut signalerna. Har inte haft just problem med detta med nuvarande och bilen innan, då dessa har/haft Keyless + VOC, så jag har aldrig haft tanken att prova på distans, men på en V50 D5 och en 945 T, känner jag igen problemet.
Magnus-B skrev:Räcker i inte det ?
Tror inte min funkar på ca 20 meter.
Tycker det är bra så man inte låser upp av misstag utom synhåll.
Något säger nog snart att den låser igen men inte om skurken hinner före

Skickat från mobilen.
All felskrivning skylls på auto korrigeringen.
Nja, ur den aspekten du beskriver så visst är de väl bra att man inte låser upp den av misstag. samtidigt så får jag ju problem
om jag vill tända upp lyset runt om bilen också med tanke på att den inte kan göra de heller... Finns ju även en funktion på nyckeln
man kan trycka på för att se om bilen är låst och den funkar ju inte heller på avstånd så jag ser nog gärna att detta
problem blir fixat.
zidio skrev:
Jag hade problem på min s60 2015. Räckvidden var ca 5 - 10 m. Efter byte av fjärrmottagare som sitter innanför innertaket så blev
det bra , nu funkar fjärren på minst 50-100 meters avstånd .
Det gick på nybilsgarantin.
Tycker att min också har mycket kort räckvidd. Körde Passat innan och den var betydligt bättre på detta. Likaså minns jag det som att min XC70 hade längre räckvidd. Detta är dock inget jag stör mig så mycket på så ofta, men det händer. Te.x. när familjen är en bit före och vill in i bilen. Då får de snällt vänta på pappa och fjärrkontrollen.. 8)
Återigen... jag tror fortfarande att detta beror på störningar. Se följande:
http://www.pts.se/sv/Privat/Radio/Storn ... nkar-inte/
som jag hittade här på forumet, http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 50&t=89674

Så om man har problem är det väl lämpligt att t ex testa med att åka ut på landet där bla mobiltäckning funkar dåligt, långt från bostäder och annat som kan vara störande och prova om nyckel och bil funkar bättre ihop nu.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Då kan vi starta en klubb Lennart. Idag ligg[…]

Byta topplocket, eller hela motorn?

Alternativ 3: Byt bara toppackningen på bil[…]

Förstärkt kamrem

Tror inte den jag har sett va med kevlar utan bara[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

Press release från Volvo https://www.media.[…]