Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Ny på forumet och har precis beställt min första bil. Det blev en XC60 Classic Summum D4 AWD med automat, klimatpaket VOC, lastpaket, progressiv servo och p-hjälp fram/bak. Jag har initialt valt färgen Savile Grå och fälgen Tucon, men börjar vackla lite. Jag är inne på att köra Osmium Grå i kombination med Leda (ljusgrå) eller Avior, istället.

Någon som kan ge mig lite bra input? Byta eller tänka om helt?

//CHB
Osmium är en fin färg, men jag tycker att Luminous beige är rätt snygg.
Savilegrey har jag haft på en bil, snygg när den var ren, men hur ofta var den det, ändå är jag rätt noga med skötseln.
Savile Grå är en snygg färg till Xc60 Summum de passar bra in med kromet. Det har tillkommit en helt ny 20" fälg till Xc60 för modellår 17 som heter Altais 20", den ser bra ut och matchar den gråa färgen på bilen fint. :)
AndreasThn skrev:Avior passar grymt bra på XC60!
Kan bara hålla med, plockade ut en XC60 Summum i mars med Avior, bilen är i färgen Magic Blue Metallic och jag är supernöjd :D
Candor eller Thalita i Diamondcut/Tech Matt/dark grey skulle jag ha som enda alternativ. Passar alla färger och är i det utförande dom är avsedda för dvs tvåfärgade och gör fälgen rätta då dom skall synas i dessa storlekar, inte döljas i enkla basicfärger som silver som smetar ut dom.
SteelersVito skrev:
Kan bara hålla med, plockade ut en XC60 Summum i mars med Avior, bilen är i färgen Magic Blue Metallic och jag är supernöjd :D
Tack för tips.

Lutar starkt åt Avior. Har någon erfarenhet av Lesath 19"? Ser väldigt svarta ut i kofiguratorn (bygg-appen).
SteelersVito skrev:
Tack för tips.

Lutar starkt åt Avior. Har någon erfarenhet av Lesath 19"? Ser väldigt svarta ut i kofiguratorn (bygg-appen).

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]