Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en XC60 D4 AWD MY16 där jag tycker mig märka att det inte längre blir information på displayen om vilka som pratar i programmet vid lyssning av Mix Megapol. Aktuell låt brukar också visas i början och slutet av själva låten strax under kanalnamnet. Antingen har radiokanalen problem med utsändning av informationen, eller också är det något med radion som inte längre plockar upp den infon. Ev kan jag sätta det i samband med en uppdatering jag fick i januari som hade med felaktig bränslemängdsvisning att göra, då bilen blev återkallad. Är dock inte helt säker på när det hände.

Några fler här som märkt av detta?
Kolla så du har bockat i att den ska visa det. Kan ju ha försvunnit vid uppdateringen du fick i januari. ..

Mvh
Per
pergrein skrev:Kolla så du har bockat i att den ska visa det. Kan ju ha försvunnit vid uppdateringen du fick i januari. ..

Mvh
Per
Okej... jag har inte tänkt på det på det viset, då texten "Gry och Anders med vänner" står kvar under kanalnamnet oavsett vilken som jobbar på kanalen just då. Om det är gammal text borde den väl knappast finnas kvar om den är inställningsbar, men jag ska kolla detta. Under hemresan igår (40+ mil) så ändrade sig texten en endaste gång under en låt, och den var till och med korrekt. Sedan återgick den till ovanstående, "Gry och Anders med vänner".

Uppdaterat:
Under "Ljud och media" i filen "Sensusinfotainment_MY16_sv-SE_tp19243.pdf" (hittad på en Volvosida för länge sedan) och sidan 35, skulle det finnas någon inställning kallad, "Visa radioprogramtyper (PTY)", men som jag inte kan hitta i min radio, och som ev kan ha med detta att göra. Dessutom är texten gråfärgad, men saknar fotnot ifall en annan version skulle avses. Konstigt!

Så här såg det ut i min radio nyss när jag kollade, och Anders S Nilsson, kallade programmet för "Dilemma med Anders S Nilsson", och Gry var definitivt inte med.
Bilagor
Radio_problem2.png
Radio_problem2.png (341.78 KiB) Visad 591 gånger
Jaha den visar en gammal sändning hela tiden. Testa bocka av ett litet tag å sen på igen (Meny->Visa->Radiotext).
Har du testa på någon annan kanal för att utesluta utsändningen på Megapol?

Mvh
Per
pergrein skrev:Jaha den visar en gammal sändning hela tiden. Testa bocka av ett litet tag å sen på igen (Meny->Visa->Radiotext).
Har du testa på någon annan kanal för att utesluta utsändningen på Megapol?

Mvh
Per
Provade det för en stund sedan. Ingen effekt Även om P3 hade en annan text hela vägen till ICA Maxi, kom förra texten tillbaka för Mix Megapol när jag åkte hem timmen senare. Har även skickat ett mail till Mix Megapol för att höra om de överhuvudtaget haft problem med utsändning av info den senaste tiden. Fortsättning följer...
Ja, då är det bara vänta på ett svar. Har du vägarna förbi din Volvohandlare så kan du ju kolla på deras demobilar om det fungerar på dom...

Med vänlig hälsning
Per
funkade för mig igår runt kl 17
Jag har dock inte fått in uppdateringen/andra återkallningen
Nytt i ämnet:
Det första mailet jag skickade till Mix Megapol fick jag aldrig någon respons på. Skickade då ett nytt igår via deras webgränssnitt. Fick svar där de undrade var jag åkte. Skrev tillbaka igen att jag bor och åker mest runt Mälarområdet, medans jag under Påskhelgen var ned till Blekinge, och passerade därmed ett flertal av deras utsändande stationer. Fick inget svar mer igår, men döm om min förvåning när jag idag, på den vanliga lördagsturen till ICA Maxi mm upptäckte att det fungerade klockrent. Jag misstänker därför att jag triggat något hos kanalen. Kanske de gjort något, för bilen uppdaterar ju inget OTA :wink:

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]

Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]