Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Spookies
Börjar det bli dags att byta nu eller hur har ni tänkt göra?

Supersugen på att slänga på sommarsulorna men funderar på om det är någon vecka eller två förtidigt...
Ska ju vara ca 5 grader minst iaf förutom någon/några enstaka dagar verkar det som i Göteborgsområdet.
Användarvisningsbild
av spaceuser
Spookies skrev:Börjar det bli dags att byta nu eller hur har ni tänkt göra?

Supersugen på att slänga på sommarsulorna men funderar på om det är någon vecka eller två förtidigt...
Ska ju vara ca 5 grader minst iaf förutom någon/några enstaka dagar verkar det som i Göteborgsområdet.
Ska byta till 20"-arna i morgon. Har liknande väder här runt Mälaren också Är inte så beroende av bilen ifall det skull komma lite snö någon dag under dagarna som är kvar av mars. Då får den stå kvar i garaget.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag skall byta TILL vinterdäck åt en granne ikväll... :) Köpt ny bil, som han fick med sommardäcken på, men han vill gärna åka vinterdäck några frostmornar till.
Användarvisningsbild
av PaNi
Sådärja, då är våren officiellt här. Fyra stycken Avior påskruvade på bilen. Satan vad tunga hjulen var förresten. Hade ingen våg, men jag vågar påstå att jag aldrig bytt så tunga hjul tidigare. Måste varit flera kilo tyngre än vinterhjulen. Bådar inte gott för bränsleförbrukningen...
Användarvisningsbild
av amullo
Bytte precis på min. Ymir 18" på en D3 var oväntat eftersom det är tjänstekärra.
Köpråd XC60 T8 -18/19

Stämmer, xtra maskinskade försäkrin[…]

Trasig Renault Scenic

Han (barnbarn), sambon och katten kommer ner till […]

Tysta sommardäck V90

Det stämmer att Volvo inte uppger 245/45-19 s[…]

Volvo 940 maxxecu mini bygge

Tänker du göra en ny kabelhärva ell[…]