Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
Hur många, likt jag, har fått återkallelse för problem med hybridsystemet? Återkallelsen handlar om att hybridsystemet tillfälligt kan vara ur funktion. Min D6 är uttagen dec -14.
av mikebike
Primus skrev:Hur många, likt jag, har fått återkallelse för problem med hybridsystemet? Återkallelsen handlar om att hybridsystemet tillfälligt kan vara ur funktion. Min D6 är uttagen dec -14.
Är det att bakhjulsdriften kan upphöra p.g.a. låg batterinivå?
Som Teknikens Värld upptäckte i fjol.....
av Primus
mikebike skrev:
Primus skrev:Hur många, likt jag, har fått återkallelse för problem med hybridsystemet? Återkallelsen handlar om att hybridsystemet tillfälligt kan vara ur funktion. Min D6 är uttagen dec -14.
Är det att bakhjulsdriften kan upphöra p.g.a. låg batterinivå?
Som Teknikens Värld upptäckte i fjol.....
Ingen aning. Fick uppfattningen att det mer var just att hybridsystemet inte är tillgängligt ibland.Sedan min bil var inne har dessutom det inte hänt igen.
av marwi
Min bil blev "återkallad" i december vill jag minnas. Kommer inte ihåg exakt vad som var anledningen till det.. Men det hade något med styrsystem för motor/hybridsystem att göra tror jag. Har en D6 MY 16.
XC60 2026 pureläge

Den värmer via hybridbatteriet så det k[…]

Så! Efter mycket (massor) svordommar, slit, […]

Kolla på Bildelsbasen på grillar till […]

Ja, det är väl dags för mig att sv&[…]