Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av benjam
Är det någon som upplever att motorhuven glappar när den är stängd, volvo verkstad säger att det skall vara så. Känns inte riktigt rätt.
XC60-15 D5
benjam
Användarvisningsbild
av MartinS
Båda låsen fram eller bara ena sidan? Jag antar att det är där den glappar? Min pre-facelift glappade inget till jag blev tvungen att byta ett av låsen, nu glappar den lite där, men andra sidan glappar inget.

Möjligen är det annorlunda på MY14-> ?

/Martin
av benjam
glappar på bägge sidor, verkstan skruvade upp gummidämparna, såg inge bra ut då huven och skärmen inte linjerar, bilen har ju nybils garanti. men vad skall man göra när dem säger att det skall vara så där.
Användarvisningsbild
av Derank
Stå på dig bara, självklart ska inte huven glappa och självklart ska huven och skärmarna vara i linje.

Det finns alltid en eftermarknadsansvarig, ta det med honom om inte verkstaden ger med sig.
Användarvisningsbild
av sony
Det glappar på min bil också och när jag hämtad den för 1år sen sa säljaren till mig att det är så på alla xc60
Användarvisningsbild
av Derank
Intressant, ska in till ÅF i morgon, då ska jag gå runt och känna på de XC60 som står där om huven glappar.

Det är väl en "produktegenskap" som det så snällt heter numera.
Användarvisningsbild
av Strebern
Min V60 har en rak linje och fin linje, men visst, jag kan ju trycka på huven och få den att flexa nån centimeter neråt i snoken.
Detta är ju för att den sitter fast (i spänn) i låsbyglarna, och trycker jag på huven så fjädrar ju islagsgummina, och så ska det ju vara.

Hur yttrar sig era glapp?

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra al[…]

Bytt kamrem (Continental) på pärlan, […]

Fått de symptomen flera gånger är[…]

Huven indikerar öppen

Tack för tips!