Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av peterpop
Funderar över om det är värt att vänta och köpa xc60 Classic eller slå till nu? Ganska bra pris nu plus vinterdäck!
Tänker att det blir lite bättre pris på Classic men då utan vinterhjul. Frågan är hur begagnatpriset sen påverkas av my16/17? Tror ni man tappar mycket eller går man bara på när den är inregad nuförtiden?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Tror inte det blir så mkt pris-skillnad. V70 är ju relativt "dyr" som Classic. (undantag T4)
Stora frågan är ju om det blir någon förändring på drivlinor till MY17. Har man inga problem med att åka törstigt tröskverk + AWD kanske man ska slå till nu.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Perra83 skrev:Det beror på. Kommer det någon ny detalj på 17 kan det vara avgörande för en begagnatköpare.
Det är en poäng. Om och när Zlatanhysterin lägger sig :)
Användarvisningsbild
av mane
Jag slog till idag, just av anledningen att man inte vet vilken ev. ny utrustning samt vilka begränsningar det blir på MY17.

I mitt tycke så väger vinterdäcken mer än vad ev. medskickade tillval gör - som man egentligen kanske inte behöver men får betala lite för ändå.
Användarvisningsbild
av mane
peterpop skrev:Grattis! Får man fråga vad du lyckades förhandla dig fram till prismässigt?
11.4% på listpriset om man räknar in vinterdäcken.
Blev 359k för en D3 summum med metallic+ klimatpkt+ lastpkt.
S80 -99 styrservo

Hej, frågar åt en bekant, pumpen b&oum[…]

Jag svarar på min egen fråga. Jag var […]

Fy Helskotta Satans Mög Men skam den som ger[…]

Fick 352.000kr för bilen. Den blev såld[…]