Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daaaaaniel
Hej,

Har nu äntligen beställt en V60! :D
Tar gärna emot råd om det är något jag missat eller bör lägga till / ändra, innan det är försent...

Spec:
T4 Automat
Summum
Onyx Black Metallic
Svart läder, svart tak (ej sportstolar)
Rex 17
Stänkskydd fram / bak
Backkamera
Parkeringssensor fram / bak
Växlingspaddlar

Kom gärna med input :-)-)
av Daaaaaniel
Perra83 skrev:+Värme i ratten
+Adaptiv farthållare

Keyless är också väldigt bekvämt.
Keyless ingår i Summum.
Värme i ratten har jag funderat på...

Andra reflektioner? :)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Ser ut att va en trevligt utrustad bil, kul att någon väljer bensin i dessa diesel tider, men fabrikstonade rutor skulle jag rekommendera till din V60, det gör mycket för utseendet på bilen :)
Användarvisningsbild
av joel80
Volvo on Call!

Och fundera lite på förarstödspaket.. Adaptiv farthållare är väldigt skönt! :)
av Daaaaaniel
joel80 skrev:Volvo on Call!

Och fundera lite på förarstödspaket.. Adaptiv farthållare är väldigt skönt! :)
Funktionerna på VOC verkar schyssta, men en del av mig är lite emot den typen av nymodigheter (vet att jag låter som en gubbe, trots inte äns fyllda 30)
Ta en 10-15 år gammal mercedes som exempel. De kan trots sin ålder ibland ändå kännas som nya, för att de är mer tidlösa.

Adaptiv farthållare är en typisk mer tidlös funktion i så fall :)
Men har aldrig varit någon brukare av farthållare överhuvudtaget.

Vad är era reflektioner kring:
- Laminerade rutor?
- Hastighetsberoende servo?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Jag hade lagt till laminerade rutor och tonat med film i efterhand, precis som jag har på min nuvarande V50. Toningen fixades av extern firma, genom handlaren, så det var klart vid leverans. Fick ett stenskott på en bakruta, istället för att rutan gick i miljoner bitar så sprack den bara. På bilarna på jobbet har vi också laminerat, de blev utsatta för stenkastning för nån månad sen. Tack vare laminering sprack bara rutorna. Sen att det blir lite tystare gör inte så mycket... :-)-)
Sen gillar jag en så enkel sak som bärkassehållaren i bagaget, smidigt när man handlar för att slippa välta kassar när man svänger.
av permikael
De jag ångrar att jag snålade in på när jag beställde vår V60:i är Följande:
Värme i baksätet.
Stötfångarskyddet vid bakluckan.

Saker som jag inte kan leva utan:
Volvo On Call
Sportstolarna
Användarvisningsbild
av mikeman
Daaaaaniel skrev:Hej,

Har nu äntligen beställt en V60! :D
Tar gärna emot råd om det är något jag missat eller bör lägga till / ändra, innan det är försent...

Spec:
T4 Automat
Summum
Onyx Black Metallic
Svart läder, svart tak (ej sportstolar)
Rex 17
Stänkskydd fram / bak
Backkamera
Parkeringssensor fram / bak
Växlingspaddlar

Kom gärna med input :-)-)
Helt klart Driver Support! Jag valde Driver support med bl.a. dynamiska farthållaren först av allt. Det är fantastiska funktioner man får med, blis, varnar för objekt bakom bilen etc. Jag antar att du aktivt valt bort sportstolar, de är annars väldigt sköna med ett gött sidogrepp. Klimatpaketet med tidur rekommenderade min säljare pga. det gav bättre andrahandsvärde även om man inte skulle använda det själv. Rattvärme är hur bra som helst, det uppskattar man en kall morgon. Trots jag är intresserad av teknik så såg jag inte något värde med VOC. Om man ofta vill dra igång värmen på distans och kör man mycket i jobbet med rapportering av mil så är det bra, annars mest dyrt. Om lacken säger jag bara att den är snygg men tuff att hålla fin. Repor syns tydligare på mörka bilar. Stötfångarskyddet kostar inte många slantar och både sparar kofångaren och ser snygg ut.

Edit: Laminerade rutor sägs sänka ljudnivån så det är inte fel. Hastighetsberoende servo avrådde min säljare ifrån pga. att tidigare kunder han sålt till kommit tillbaka och varit besvikna på funktionen, det hade knappt känts skillnad från vanlig servo. Han var helt övertygad om att man skulle vara gladare utan.

Hybrider har knapp för att öppna tankloc[…]

Det sitter ingen kamrem på din motor så[…]

Min v60 D4 2016 dog från ingenstans i helgen[…]

Jag delar din åsikt till fullo. Hade jag var[…]