Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nota
Hej

Jag har nyligen införskaffat mig en begagnad T3 -12 med momentumpaketet efter att ha ägt alla möjliga Volvomodeller sedan lång tid tillbaka.
Det är bra bilar.
Jag har 2 frågor just nu angående v60:n
1. Vilket intervall är det på kamremsbytet? har googlat men finner tvetydiga svar.
2. Jag köpte bilen i tron att BLIS var monterat då det finns kameror, indikeringslampor och knapp som indikerar det men försöker jag aktivera det så händer inget. Det aktiveras inte heller automatiskt då bilen startas. Det finns inga felmeddelanden på systemet. Några tips på vad som hänt? ?:-/

Tacksam för svar.
Med vänlig hälsning Nota
Användarvisningsbild
av Micce1980
2. Prova att googla "hur fungerar blis", klicka på första länken eller öppna manualen, har för mig att det går stänga av i en meny tills man ändrar det där

Trevlig bil va? Men den finns inte utan bidbevis :-)-)
Användarvisningsbild
av Strebern
Om du har BLIS så har du en markering för detta vid insida backspegel, det står "BLIS" helt enkelt, och en symbol har jag för mig? Samt att det sitter en lampa där. Har du inte denna markering/lampa på båda sidor har du inte BLIS. Har du BLIS så får man gå in i bilens menyer och slå på/av detta (default bör vara på dock...)

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]