Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Blixnabb
Funderar på det här med DRL ljus samt att bakljusen då är släckta på dagen, går det att komma åt i VIDA eller liknande att de alltid är tända när DRL fram är på?
Har inte DRL på nuvarande V60 men får på nästa.
Användarvisningsbild
av mikeman
Är 95 % säker på att bakljusen lyser när man kör med drl på V60. De lyser inte på XC90 så med den modellen och kanske framåt har man frångått det.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Mina lyser på dagen iaf, men har iof aldrig testat att köra på 0 utan alltid Auto, finns ingen anledning till nåt annat
Användarvisningsbild
av joel80
I autoläget lyser bakljusen (tack o lov!) även dagtid.
V60 -16.
av III
Jättedumt men i nollläget lyser inte bakljusen. Försökt få det ändrat men går ej enl. Volvo. Hör gärna av er till Volvo men önskemål om att få bakljusen tända så kanske dom uppdaterar.
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Tackar för svaren, blir auto läge mao då jag hatar bilar utan bakljus, vissa från vag koncernen samt Japan verkar vara urusla på att ha koll på sina bakljus när det regnar eller är mörkt, trodde att de gick på med automatik när torkarna är på men så verkar det inte vara på många bilar.
Användarvisningsbild
av joel80
Enda positiva med att man kan ha släckta bakljus i 0-läget är att man kan blinka på nötter man kört om som inte har ljusen tända! :D

Hoppar på denna tråd. Har en en Volvo[…]

Sena GDI, minns inte vilket fabrikat men det var j[…]

Bensindoft utanför bil

Angående ditt laddningsproblem, jag har samm[…]

Svart grill

Ah ok så då är där såk[…]