Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Droopy
Någon som vet nån som har ett PPC likande trim till D4 MY16 utan att man ska behöva skicka ner styrenheten ? Autotech listar inte ens D4a på deras sida?

Rica får jag inget grep om längre, är det gamla SCT som är Rica idag?
Användarvisningsbild
av amullo
Kolla med Svensk Motoroptimering i Gävle. De gör xc60 d4 awd på löpande band tydligen. Kolla deras Facebook så kan man se vilka bilar som görs.
De gjorde min bmw och jag var toknöjd! Har erbjudande från dem på min d3, men den ska bytas i september så det får vara sålänge.
av tunnis
Har haft både Rica och BSR i 2st D3/D4 AWD och det funkade kanoooooon. Blev rena sportbilen.
Ricas trimdosa kom i brevlådan och man trimmar bilen själv på ett par minuter.
av Droopy
BSR vill ha ner ECUn till deras verkstad för att avkoda den så det är uteslutet, Rica måste ochså in i ECUn och mekka som jag fattat det, misstänker att alla måste in och avkoda, ska kolla med Svenskt motoroptimering i Gävle, det är ju i "närheten"
Borde väl ändå finnas till xc60? För det är väl likadan motor som i min V60cc? och till den finns det Polestar.
av tunnis
Tror inte Rica behöver Mecka med my16, behövdes inte till my15 och på deras hemsida gick det bra att beställa trim + softloader via webbshoppen.
Maila/ring å fråga.

Jag har också ny på gång fr&arin[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

VOC fram sänker inget, då får du […]

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]