Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zanders
Nu fyller pärlan snart ett år och vilket år det har varit! Vilken bil! Jag älskar allt med bilen! Adaptiva farthållaren, adaptiva helljuset, sätena, rattvärmen, VOC, köregenskaperna, komforten, tekniken, utseendet, ja, allt! Vi har haft några fartgupp på vägen (takluckan) men det löstes med ett blått emblem där bak och allt va som bortblåst!

Hade jag haft T8 drivlinan på den så hade jag nog aldrig bytt bil, fan vad jag ser fram emot sommaren med denna pärlan!

Det va skönt att få det ur sig, tack för mig! :-)-) (D)

Bild
Bild
Bild
av Taxmannen
Fin bil!

Märkte att du har polestar på din Bio, Kan du berätta vad du tycker om? Är det märkbar skillnad?
Användarvisningsbild
av Zanders
Vilket lyckorus man hade när man gjorde den här tråden..

För att besvara din fråga så märker man störst skillnad på växellådan. Den är mycket villigare att växla ner och ligger kvar lite längre på växlarna. Jag tycker mig kunna känna lite mer effekt men kan lika gärna vara placebo.

Skulle jag betala 7-9k för det? Tveksamt. Det är mer en cool grej än en fantastisk uppgradering av bilen.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Clean kärra! Kul att du är nöjd. Personligen tycker jag ljudkomforten har lite mer att önska i denna prisklass, även med mindre hjul. Men den börjar ju bli gammal S60'n
B200ft svårstartad

Har kollat och jag hittar bara en temp givare som […]

Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]