Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
Jag fick i höstas ett missljud i min D6. Det lät som ett turbinliknande ljud från höger fram. Med turbinlikt menar jag ett vinande som liksom ändras efter varvtal, inte på den verkliga motorn, utan som om det satt en självstyre turbin höger fram som gick upp och ned i varv.

Lät det vara men vid service i dec påtalade jag detta. Till min stora förvåning hade mekanikern både hört missljudet och visste vad det var. Det var bränslevärmare som lät och skulle därför bytas. Ficka en ny tid och i veckan var bilen inne för byte av värmaren. Tyvärr kunde jag själv inte hämta bilen på verkstaden då den var klar, så en kollega hjälpte mig med det. Mekanikern hade då sagt att det hade bytt värmare, men att jag fick räkna med att jag skulle höra ett ljud även efter bytet. Och mycket riktigt, det låter nästan mer nu, efter bytet, än innan. Skillnaden är kanske att tidigare lät det som att "turbinen" gick upp och ned i varvtal medan den nu ligger mer still och låter jämt...

Hur låter era bilar när den går på el? Jag tycker en stor fördel med hybrid/el är tystnaden. Nu låter det mer i min bil än i en vanlig bil. Har någon annan drabbats av detta?

Är det någon som sitter på motst&[…]

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]