Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av permikael
Japp det är oundvikligt, men våran dotter sitter allt mer med telefonen / Ipaden. :P
Därför tänkte jag att jag skulle skaffa en hållare i bilen, men saken är den att hon sitter bakåtvänd i framsätet.
Ser att det finns en del hållare, men de flesta bilderna är från Tyska bilar med andra typer av nackskydd.

Är det någon här som löst detta på ett annat sätt?
Eller finns det någon hållare som går att använda åt andra hållet så att säga?

Bilen : V60 MY16
Ipad ingen mini utan den vanliga.

Tacksam för tips :wink:
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Gjorde en lite b sak när vi åkte långt förra året, införskaffade en hållare från Feltema http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... 000034222/
samt ett enkelt spännband typ som den här(men svart som jag hitta i garaget) http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Lasta ... 000016503/
Använde bara hållaren inte fästet och spände bandet uppifrån och ner, fick mecka ett par gånger för att få den att sitta bra, den satt kvar i 200mil utan att ttrilla ner.
Visserligen vänd åt andra hållet men bör nog funka.
av gunnarh
Hur fäster du en ipad så den klarar en krock? Den kommer ju farande i "full fart" och bryts den inte sönder redan när den lossnar från ditt tänkta fäste så gör den det när den slår i ditt barns ansikte... Vänta med ipad tills hen kan sitta "rättvänd"!
av permikael
Jag skulle vilja ha en hållare som håller paddan på plats och sitter fast I nackstödet.
Att dra fast paddan med spännband känns inte som en lösning, eftersom jag tänkte ha den mer permanent.
Det finns ju massor utav hållare för barn som sitter i baksätet, men ingen för ett barn som sitter bakåtvänd i framsätet, det tycker jag är jätte konstigt?

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]

Stänkskydd

Inget större fel på Vparts stänksk[…]