Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Edgeman
Jag måste så här i slutet!? på livscykeln på dagens V60 hylla denna bil. Jag har en V60 D4 Man. R-Design BE Pro MY16 som jag gillar skarpt
Är iofs tjänstebil så jag äger den inte men de ca 800 mil jag kört sen jag hämtade ut den i Juni har varit en ren fröjd. Har tidigare haft bla V50, V70, XC6O men jag har aldrig haft en skönare bil än denna. Är min första V60.Givetvis delvis för att den passar i storlek för mina/våra behov men också för körglädjen.Har gillat den så myckat att jag tom kostade på den Polestar i början på december och detta gjorde inte saken sämre. Jag kanske har ett ovanligt välbyggt exemplar men inte tillstymmelse till skrammel eller oljud. Bilen tillåter olika temperament. Man kan sitta och snålköra i otroligt sköna stolar och tyst gång runt 0.35 eller släppa lös 440Nm på låga varv och den riktigt tighta kortslagiga växellådan jobbar riktigt gott. Jag pendlar ofta mellan dessa tillstånd beroende på väder, väglag etc. Finns så mycket jag gillar med denna bil och har inget att klaga på hittils. Finns en massa detaljer jag gillar också som inte är V60 specifikt men ändå; Backkamera, Progressiv servo, hela R-Design paketet mm,mm
Undrar hur nästa V60 blir, vill helst inte ha en större V60 för V60 får det bli framöver. Kanske man skall hinna beställa en Classic och sen köpa ut den!
Tänkte jag ville dela med mig lite positiva tongångar i denna tråd.

/Nöjd V60 förare :D
av Lövet
Har haft 3st och kan hålla med om att det är bland det bästa Volvo har gjort. Tyvärr gjordes aldrig den bästa bilen som jag tror skulle varit V60 D5 AWD Manuell. Både motorn och bilen förtjänade en bättre växellåda än vad den såldes med. Detsamma gäller förstås T6 också.
av Niclas
Kul att höra, kan du förklara lite den upplevda skillnaden med Polestar? om det går att sätt ord på det :D
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Håller med om att det är en bra bil.
Sålde nyligen min -13 efter 3år och 17000mil.
Endast slitdelar bytta och ett ganska problemfritt ägande.
Dock blev den lite för liten med barnvagn och fler i famlijen.
av Edgeman
40 extra Nm märks absolut. Den drar iväg bättre även om skillnaden inte är enorm. Det är ju så mycket annat som spelar in, inte minst väglag. Först märkte jag i princip inte så stor skillnad men då man börjar köra sina vanliga rutter så märker man skillnad helt klart. Man kan liksom köra sportigare.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Startar man i 2ans växel på D4 motorn?
av Thehellbillydeluxe
Kan inte annat än hålla med!
Kör V60 CC D4 AWD, mycket skönt vrid, bra komfort/ljudnivå. Det enda jag kan klaga på är starstoppfunktionen, men den går ju att stänga av!
Användarvisningsbild
av Perra83
En till här som är nöjd med V60. Så nöjd så jag beställde en ny för att få med allt kul som finns. R-Design är givet. Första V60 är inte snygg i fronten utan R-Design. MY14 och framåt är okej fram. Lätt den skönaste bilen av alla Volvo som ja har haft.

Har kört svärfars D4 VEA och den startar allt på ettan. Har aldrig buskört den men tycker ändå att den är rapp för att va 2L diesel.
Ska bli kul att se hur D5 VEA blir både med och utan Polestar. 70hk och 100Nm mer än nuvarande V60.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Lövet skrev:Har haft 3st och kan hålla med om att det är bland det bästa Volvo har gjort. Tyvärr gjordes aldrig den bästa bilen som jag tror skulle varit V60 D5 AWD Manuell. Både motorn och bilen förtjänade en bättre växellåda än vad den såldes med. Detsamma gäller förstås T6 också.
w0rd
av III
W.A.P.E. skrev:
Lövet skrev:Har haft 3st och kan hålla med om att det är bland det bästa Volvo har gjort. Tyvärr gjordes aldrig den bästa bilen som jag tror skulle varit V60 D5 AWD Manuell. Både motorn och bilen förtjänade en bättre växellåda än vad den såldes med. Detsamma gäller förstås T6 också.
w0rd
?

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]

Stänkskydd

Inget större fel på Vparts stänksk[…]