- mån 28 dec 2015, 23:06
#1032450
Tjo!
Nyss köpt en v60 D3 -11, haft den i ca två veckor. Nu när kylan kom så har jag använt parkeringsvärmaren. Inget större problem men två dagar i rad nu så är batteriet så slut att jag måste ha startkablar och frugans bil i högsta hugg. Batteriet är alltså tvärväck och enligt bilia så ska en spärr dyka in då värmaren går så att det ska funnas startström... Ikke i mitt fall.
Har ni erfarenhet om detta? Jag ska få ett nytt batteri från säljaren och han surrar om att jag kunde få ett gel-batteri som ska vara bättre... Skulle det hjälpa startproblemen IOM dieselvärmaren? Bilen blev servad ( 15" mil ) i september i år och fick mjukvaran uppdaterad i samma veva.
Tacksam för svar/tips/kommentarer
////linkan
Nyss köpt en v60 D3 -11, haft den i ca två veckor. Nu när kylan kom så har jag använt parkeringsvärmaren. Inget större problem men två dagar i rad nu så är batteriet så slut att jag måste ha startkablar och frugans bil i högsta hugg. Batteriet är alltså tvärväck och enligt bilia så ska en spärr dyka in då värmaren går så att det ska funnas startström... Ikke i mitt fall.
Har ni erfarenhet om detta? Jag ska få ett nytt batteri från säljaren och han surrar om att jag kunde få ett gel-batteri som ska vara bättre... Skulle det hjälpa startproblemen IOM dieselvärmaren? Bilen blev servad ( 15" mil ) i september i år och fick mjukvaran uppdaterad i samma veva.
Tacksam för svar/tips/kommentarer

////linkan