Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Har min V60 2012 mod på verkstad. Hyr en 2013 modell och där finns det några snygga ledlister på varje sida framme. Är detta originaltillbehör? Finns de till 2012 års modell?
Användarvisningsbild
av benny10
Säker på att det inte är en 2014- med DRL?

Till 2012 finns det ej som original. Går dock att montera eftermarknads. Finns på bl.a. på Skruvat, Hova och Vparts.
av yuphin
benny10 skrev:Säker på att det inte är en 2014- med DRL?

Till 2012 finns det ej som original. Går dock att montera eftermarknads. Finns på bl.a. på Skruvat, Hova och Vparts.

OK tack
av yuphin
yuphin skrev:
benny10 skrev:Säker på att det inte är en 2014- med DRL?

SKulle du kunna länka till denna t.ex. på skruvat? Behöver förmodligen ha den monterat men det kanske inte är n¨ågon stor kostnad. Skruvat har väl även samarbete med verkstäder vad jag minns.
Användarvisningsbild
av ER
https://www.skruvat.se/Dimljussats-med- ... 20143.aspx
OBS tänk på att detta blir VARSELLJUS vid eftermontering vilket har andra och högre krav än DRL vad gäller tex bakljus och ALDRIG byter namn till tex posljus då det alltid är varselljus oavsett vad. Detta innebär att dom ALDRIG får lysa i hop med halvljuset ej ens i "dimmat" läge då varselljus+halvljus är högst förbjudet.
Så installationsmanualen är till 99.99% felaktig då den påstår att man kopplar en kabel till halvljuset för att aktivera "dimläget" för att använda dessa "DRL" som posljus vilket här fortfarade klassas som varselljus oavsett ljusstyrka på detta "DRL" vid eftermontering, enbart originalmontering tillåter DRL att bli posljus så bättre göra rätt från början.
av yuphin
På min 2012 finns det också några vertikala led ljus men de lyser inte samtidigt med halvljus. på hyrbilen som var 2013 så är ledljusen horisontell och lyser samtidigt med halvljusen. Tillåtet eller det vet jag inte men tror inte Hertz stylar sina bilar på ett otillåtet sätt. D
Användarvisningsbild
av benny10
De vertikala ljusen på din MY12 är positionsljus. Och hyrbilen du hade med horisontell LED-belysning måste ha varit MY14 eller nyare. Nämligen till faceliften DRL (Daytime running lights) tillkom.

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]

Det luftar sig självt. Fyll på i exp-k&[…]