Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SteelersVito
Äntligen, efter att under cirka 3 års tid betat av en Mercedes E220 MY12, en BMW X3 MY13 och en Mercedes C220MY15 är nu turen kommen till att införskaffa min första Volvo XC60 :D

Beställde en så kallad förmånsbil i fredags förra veckan enligt nedan:

XC60 AWD Summum
Business Edition Pro
Automat
Magic Blå Metallic-lack
Läder Sport Mörkgrå/Mörkgrå
Panelinlägg Shimmer Graphite Aluminium
Inscription Avior 20"
Klimatpaket VOC
Driver Support-paket
Lastpaket
Delbart drag
Elvärme i ratt
Sensus Connect Premium Sound
Subwoofer 260W
Backkamera
Tygmattor kupé
Vändbar matta bagageutrymme

Nå, vad tänker ni? Kommentera gärna, både ris och ros, vad har jag att se fram emot?

Leverans i mars antagligen.

Ny på forumet och det här är mitt första inlägg.
Användarvisningsbild
av spaceuser
SteelersVito skrev:Äntligen, efter att under cirka 3 års tid betat av en Mercedes E220 MY12, en BMW X3 MY13 och en Mercedes C220MY15 är nu turen kommen till att införskaffa min första Volvo XC60 :D

Beställde en så kallad förmånsbil i fredags förra veckan enligt nedan:

XC60 AWD Summum
Business Edition Pro
Automat
Magic Blå Metallic-lack
Läder Sport Mörkgrå/Mörkgrå
Panelinlägg Shimmer Graphite Aluminium
Inscription Avior 20"
Klimatpaket VOC
Driver Support-paket
Lastpaket
Delbart drag
Elvärme i ratt
Sensus Connect Premium Sound
Subwoofer 260W
Backkamera
Tygmattor kupé
Vändbar matta bagageutrymme

Nå, vad tänker ni? Kommentera gärna, både ris och ros, vad har jag att se fram emot?

Leverans i mars antagligen.

Ny på forumet och det här är mitt första inlägg.
Hallå där... kan rekommendera både parkeringshjälp fram och bak, som komplement till din beställda backkamera. Har själv det. Ovärderligt hjälpmedel i trånga utrymmen. Det kanske redan ingår i dina paket, men det har du säkert redan koll på. Laminerade rutor för en tystare kupe', är ett annat bra tillägg. Är själv en helnöjd ägare.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Det ingår redan i paketen han valt. :) Men om det går in i budget skulle jag vilja rekommendera Four-C aktivt chassi för högsta komfort & bästa stabilitet på vägen! Hur som helst lär du bli nöjd med bilen då du valt till rolig & bra utrustning, men var beredd på att automatlåden inte håller mercedesnivå även om jag tycker den gör sitt jobb helt okej. :)
Användarvisningsbild
av TommyP86
Kan flika in lite om automaten. Körde en sån för ett tag sen, de har gjort underverk med den på senare år! Som bortblåst är trögheten som fanns där tidigare.
Den är förstås inte sputspetsteknologi, men oerhört mkt bättre mot tidigare.
Ville bara ge den lite cred för alla gånger jag sågat gamla sexstegade.
Användarvisningsbild
av SteelersVito
Hertsh skrev:Välkommen till forumet. Det är en trevlig bil. Avior 20" är riktigt snygga.
Tack Hertsh :D

Jag har inte ens sett fälgarna på riktigt, enbart i Bygg-modulen så det blir spännande när jag hämtar ut bilen!

Ska lägga upp lite foton på bilen när jag fått den!
Användarvisningsbild
av SteelersVito
simonhalmstad skrev:Det ingår redan i paketen han valt. :) Men om det går in i budget skulle jag vilja rekommendera Four-C aktivt chassi för högsta komfort & bästa stabilitet på vägen! Hur som helst lär du bli nöjd med bilen då du valt till rolig & bra utrustning, men var beredd på att automatlåden inte håller mercedesnivå även om jag tycker den gör sitt jobb helt okej. :)
Yes, som du skriver så ingår det redan i paketen.

Funderade på Four-C men då jag ofta kör med häst-släp så valde jag nivåreglering, vet ej varför man inte kan välja båda? Eller fungerar Four-C som en mer avancerad nivåreglering? Inte så stor koll som du märker :)

Gör inget om automatlådan är sämre än Mercans, jag lockas mer av utseendet på Volvon, har alltid varit svag för suvar...

Tack för svaret!
Användarvisningsbild
av SteelersVito
TommyP86 skrev:Kan flika in lite om automaten. Körde en sån för ett tag sen, de har gjort underverk med den på senare år! Som bortblåst är trögheten som fanns där tidigare.
Den är förstås inte sputspetsteknologi, men oerhört mkt bättre mot tidigare.
Ville bara ge den lite cred för alla gånger jag sågat gamla sexstegade.
Tack för inputen TommyP86, jag är ingen expert direkt på automatlådor, jag bara kör :D Men det är ju positivt det du skriver, så nu ser jag än mer fram emot att få hämta kärran!

Ha det gott
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
SteelersVito skrev:
simonhalmstad skrev:Det ingår redan i paketen han valt. :) Men om det går in i budget skulle jag vilja rekommendera Four-C aktivt chassi för högsta komfort & bästa stabilitet på vägen! Hur som helst lär du bli nöjd med bilen då du valt till rolig & bra utrustning, men var beredd på att automatlåden inte håller mercedesnivå även om jag tycker den gör sitt jobb helt okej. :)
Yes, som du skriver så ingår det redan i paketen.

Funderade på Four-C men då jag ofta kör med häst-släp så valde jag nivåreglering, vet ej varför man inte kan välja båda? Eller fungerar Four-C som en mer avancerad nivåreglering? Inte så stor koll som du märker :)

Gör inget om automatlådan är sämre än Mercans, jag lockas mer av utseendet på Volvon, har alltid varit svag för suvar...

Tack för svaret!
Då gjorde du helt rätt val som tog nivåreglering istället för four-c efter som du kör mycket med släp, är inte så insatt i systemen arbetar eller varför man inte kan kombinera dom. Men four-c verkar inte funka som någon nivåreglering iaf, packade S80in full med last och takbox på taket & då blev den nersjunken.
Fjærer foran V90 CC T5

Hei, har en defekt fjær foran på min V[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Jag har gjort CEM under handskfacket, den var &a[…]

Det lilla plastlocket sitter med en hake på […]

Tre år med Volvo V90 CC

När jag hade min XC70 bytte jag bak förs[…]