Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cellen85
Tänkte bara kolla med er hur varm bilen blir invändigt när ni använder era dieselvärmare?

Kör jag värmaren dryga 30 min vid 0 gradit blir bilen inte speciellt varm, dock smälter isen på rutorna iaf (Vilket är huvudsaken). Har sett en annan V60 (vet dock ej om det är diesel eller benisnare) som det ser ut som om den blir ganska mycket varmare än min (isen smälter även på taket och typ på dörrarna). Dock låter dens värmare mer som ett jettplan och min låter som en "prius" som sveper förbi :P
Användarvisningsbild
av SvenB
Nog blir min bil ordentligt varm. Motorn uppnår arbetstemperatur och kupevärmen också.
Användarvisningsbild
av Perra83
V60 blir inte lika varm som äldre Volvo som blir som en bastu på riktigt.

Kör ja värmaren på direktstart tycker ja att kupén blir varmar än när den gått på timer.
Användarvisningsbild
av Severin
Min S60 bensinare blir fisljummen,polarens V70-10 diesel blir fisljummen.

Andra jag har frågat får riktigt bra värme, fattar inte vad det beror på förutom att vi har en mjukvara som begränsar uttaget på kupéfläkten?

Hade gärna velat fått det ändrat
Användarvisningsbild
av SvenB
Du menar tillskottsvärme? Jag har den på auto, kan inte välja bort den på V50.
av Rudolfs
Min blir bastuvarm iaf. Kör alltid på timer för vardagsåkandet, annars på direktstart och båda funkar lika bra
av Hertsh
Min blir bastuvarm. Har en D5 XC60 MY16. Var samma på min XC70 D5 MY12.

Dock räcker det inte med 30 min vid nollgradigt utan det krävs 45 min.
Användarvisningsbild
av leiwi
En liten tanke bara till er som inte tycker det blir varmt med tiduret, tänk på att det är den tid som ni skall åka iväg med bilen som skall ställas in. Starten av svärmaren räknar bilen ut själv :D :D

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]

Det luftar sig självt. Fyll på i exp-k&[…]