Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ridax
Är det bara att räkna med att torkarbladen blir stenhårda vid ett par minusgrader och bara hoppar över rutan? Biltemas dyraste märke ( :mrgreen: ). Fungerar originalen eller Bosch bättre?
av Provocative77
Om andra märken fungerar bättre kan nog ingen utan Biltemahat påstå. Men faktum är att de du har inte funkar bra. Det brukar vara en anledning att byta.
Men gummi är en färskvara o jag personligen byter torkarblad inför varje vinter. Dina kanske bara är gamla?
Användarvisningsbild
av Perra83
-7°C igår och då tyckte ja att torkarna inte hade torkat rent ordentligt. Säkert för att dom va lite hårda eller att de va is på bladen. Är torkarna bara fria från is brukar dom torka bra.
Bosch Aero Twin kör ja med. Billiga i Ullared. Ca 270kr för två blad.
av ridax
Provocative77 skrev:Men gummi är en färskvara o jag personligen byter torkarblad inför varje vinter. Dina kanske bara är gamla?
Hur gamla är gamla? De har suttit på ca 3 månader och kanske 100 mil?
Användarvisningsbild
av Micce1980
ridax skrev:
Provocative77 skrev:Men gummi är en färskvara o jag personligen byter torkarblad inför varje vinter. Dina kanske bara är gamla?
Frågan är iof när de är tillverkade. Har iaf bara bra att säga om wipers egna, forumrabbatten har vi ju där med
av ridax
Micce1980 skrev:
ridax skrev:
Frågan är iof när de är tillverkade. Har iaf bara bra att säga om wipers egna, forumrabbatten har vi ju där med
Njae, gummit åldras väl förhoppningsvis inte så mycket inuti förpackningen. Oavsett, så kan jag inte tänka mig att Biltema har någon jättelång hylltid på torkarblad som de måste sälja massvis av året runt.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
ridax skrev:Är det bara att räkna med att torkarbladen blir stenhårda vid ett par minusgrader och bara hoppar över rutan? Biltemas dyraste märke ( :mrgreen: ). Fungerar originalen eller Bosch bättre?
Jag har också köpt Biltemas, och är nöjd med dom. Detta blir andra vintern som dom tjänstgör. Nu bor jag i södra Sverige där det inte brukar vara så kallt.
Jag läste ett test i någon tidning i våras, där Champion vann. Volvos egna fick bra betyg, medan Bosch, Biltema och några andra märken halkade efter lite grann. Biltemas ansågs vara prisvärda. Allt fritt från minnet. ;-//
Användarvisningsbild
av TommyP86
Körde några vintrar med swf blad, de var helt ok men gillade inte kyla. Köpte volvo förra vintern, 690kr och dom sämsta jag haft? Vet inte vad dom har i kartongerna, men det var inte bra iaf. Den här vintern (nåja ) har jag kört på valeo, vilka fungerar avsevärt mkt bättre i kyla. Köpte på wipers
Tjuvström V70 2005

Se edit ovan :-) Då är vi på […]

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gick[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Med det felmeddelandet borde det finnas felkod men[…]

Köp ny lampa hos auktoriserad ÅF. Om […]