Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Färgstark
Hej... (och tack att jag fick bli medlem)
jag har köpt en xc60 -12. d5 automat summum med tex 7"skärm, mute & enter i ratten. hos volvo står det att den är RTI-förberädd
det finns inte navigator men skall gå att sätta dit. vilka delar behövs? kan man hitta instruktioner på arbetsbeskrivning någonstanns?
Med vänlig hälsning
Användarvisningsbild
av Micce1980
Hej!

Det är här du hittar massor av info om hur man kan lösa en hel del saker och frågor:

http://accessories.volvocars.com/sv-se

- Välj din bil
- Tjänster (uppe till vänster)
- Monteringsanvisningar
- Klicka på förstoringsglaset till höger om "Sök monteringsanvisningar"
- Skrolla ner till något som passar eller beta av en efter en, man kan
annars istället för förra punkten skriva t.ex. rti och säka på det
av Färgstark
tack Ieiwi, Micce1980 och alla andra som försökt, jag har tittat på instruktionerna men jag hittar inga artikelnummer (alla står uppräknade i rad i början)
Men stort tack nu vet jag var det sitter o hur man kommer åt det
Användarvisningsbild
av Koldstart
Färgstark skrev:tack Ieiwi, Micce1980 och alla andra som försökt, jag har tittat på instruktionerna men jag hittar inga artikelnummer (alla står uppräknade i rad i början)
Men stort tack nu vet jag var det sitter o hur man kommer åt det
Inden du bara köpar får du fråga dig själv : Är det värt priset att betala 3000 kr varje gång kortet måste uppdateras?

Hade jag vetat att det var så dyrt, skulle jag förmodligen har hittat en annan lösning. Något med Head- up display och röststyrning via Bluetooth eller AUX .

RTI verkar oldnordisk (no joke intended) om man jämför med vad som kan köpas, avsevärt billigere, från Garmin eller TomTom. Med Garmin/TomTom kann du också få realtid trafikuppdatering förutan livstidskartuppdatering.

Jag ber om ursäkt för dålig stavning . Det är vad som händer när en dansk blir förtjust i en Volvo .
av Färgstark
3000:-
Det är inget jag tänker på, finns ingen anledning att tänka på det då jag ännu inte riktigt vet hur jagskall gå tillväga.
blir till att prata med bilia efter helgen
men tack alla i alla fall
Användarvisningsbild
av Perra83
Måste bara fråga er experter. Vad skiljer mellan Sensus navigation och Sensus connected touch?

Touch skärm fattar ja men sen?

Touchskärm på GPS gick jag ifrån 2010 när ja köpte en TomTom med blåtands fjärr. Bästa GPS ja har haft om man slipper sträcka sig fram för att ändra inställningar.
Användarvisningsbild
av leiwi
Perra83 skrev:Måste bara fråga er experter. Vad skiljer mellan Sensus navigation och Sensus connected touch?

Touch skärm fattar ja men sen?

Touchskärm på GPS gick jag ifrån 2010 när ja köpte en TomTom med blåtands fjärr. Bästa GPS ja har haft om man slipper sträcka sig fram för att ändra inställningar.

Ja det är lite opedagogiskt av Volvo att ha två system med så lika namn
Sensus Navigation
Är ett system integrerat i Sensus systemet har kart och navigationsprogramvara från företaget HERE , här laddas kartorna från nätet via usb till hårdisken i bilen
Systemet har röstnavigering realtids trafikinformation ,mm systemet är så gott som helt "inbrottsäkert" och man är helt beroende av Volvo och ÅF vad gäller utbud eller uppdateringar

Sensus Connected Touch är ett TILLBEHÖR som tillverkas av ett företag "Parrot" som kan monteras i bilar ungefär fram till 2014 ( beror lite på modell) och har navigationsprogramvara från I GO ,här laddas program och kartor ned på ett SD kort som sedan sätts i en "låda" i handskfacket . Med SCT får man tillgång till betydligt roligare appar och program än i det vanliga sensussystemet Bla Spotify mm mm mm
SCT är helt android baserat med en viss "dialect" men har som sagt tillgång till fler appar att ladda utan ÅF hjälp . Det kan sägas att systemet går att precis som en vanlig Android telefon eller platta går att "roota" och ger då tillgång till i stort sett alla appar som finns till telefoner och plattor .
Men som sagts den går inte att montera i nyare modeller vilket är VÄLDIGT tråkigt
Hoppas du fick ut något av detta :D :D
av Färgstark
case closed
sensus conect toch 12500:-
sensus rti 15 - 16000:-

hittar inga själ till att betala 2500 - 3500 extra för det gamla...

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]

Stänkskydd

Inget större fel på Vparts stänksk[…]