Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Joho79
Hej.

Har precis hämtat min v60 t4 r-design my16.
Jag har sett nu att listen runt sidorutorna längst bak inte är hel utan skarvad.
Är detta något vanligt?
Jag tänkte inte själv på det men frugan påpekade och då började jag störa mig.
Sabbar helhetsintrycket lite.

Johan
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Om du menar "kromade" rutlisterna så stämmer det att det är en skarv nere i ena hörnet på rutan. Något jag stör mig också på när det gäller V60.
Användarvisningsbild
av Perra83
Då finns det betydligt mer störande detaljer.

Handtaget på bakluckan samlar massor med smuts och vatten som rinner fram när man stänger luckan.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Eller att sidorutorna blir blöta på _insidan_ om man kör ner rutan efter att ha tvättat bilen. Nu på vintern med lite kallavfettning så ser man inte ett skit efteråt. Våldsamt irriterande, och något jag aldrig haft på nån bil tidigare.
av mikebike
På min V70N fanns det två inre handtag på bakluckan. Till XC/V60 tog man bort det vänstra.
Hur många kronor sparade det?
av Uninium
TommyP86 skrev:Eller att sidorutorna blir blöta på _insidan_ om man kör ner rutan efter att ha tvättat bilen. Nu på vintern med lite kallavfettning så ser man inte ett skit efteråt. Våldsamt irriterande, och något jag aldrig haft på nån bil tidigare.
Så har jag på min 2011 S60 på framdörrarna. Värst på förarsidan och har aldrig haft ett liknande problem på nån av mina tidigare bilar.

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]

Det luftar sig självt. Fyll på i exp-k&[…]