Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvolina
Jag behöver lite input angående mina planer att köpa en V60 T6 polestar R-design.

Jag velar mellan en 12:a som gått 7500 mil och en -14 som gått ca 2000 mil. Det skiljer ca 100' i pris mellan dem, men då 12:an har en del p-skador så tvekar jag.

Skiljer det något i bränsleförbrukning och utrustning mellan årsmodellerna?

12:an har jag kört en del och jag vet precis hur törstig den är... Modellen är dock alldeles för rolig för att inte köpa. Vore jag förståndig behöll jag min nuvarande gamla V50 T5:a som både är billig att äga och roliga att köra - men den går ändå inte att jämföra med T6:an. :???:
av Volvolina
volvofantast skrev:Går det inte att fixa till parkeringsskadorna för en rimlig slant?
Det är tyvärr skador både på en bakdörr och båda framskärmarna... klart att de går att fixa men det är ju lite jobb och kostnader med det. Alternativet att istället köpa en 2 år nyare bil med lack i "nyskick" lockar. Men det är just detta jag inte kan bestämma mig om.... :(
av Jäverhammar
Kör på den gamla å lägg lite pengar på lacken. Pengarna du sparar räcker till en fel reparationer, modifikationer. Nyare bil är bara kul ett tag, sen blir den också gammal :)
av volvofantast
Jag hade frågat vad det skulle kostat att lacka dörr och bägge skärmarna och en polering av resten av bilen och frågat om det går att få den att se ut nästan i nyskick i lacken.
Användarvisningsbild
av Perra83
volvofantast skrev:
Perra83 skrev:Köp en MY14.
100000kr är inga astronomiska summor på något år.
Beror på hur tjock plånbok eller hög inkomst man har.
Så är det. Eftersom båda alternativen fanns föreslog ja det ena :wink:
Ja vet själv hur det kan vara. I efterhand är frågan enklare att svara på frågan. Med jobb och god hälsa är det bara att handla. Pengar går alltid att låna i dessa tider.
Huven indikerar öppen

Hej! XC70 2014.Huven indikerar öppen trots a[…]

Atomat

huvudbromscylinder kass?

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Upptäckte en kväll att ett handtag inte […]

12 voltsuttag krånglar

Är det oberoende av vad du stoppar in i det, […]